ma 1juni - Reisverslag uit Otricoli, Italië van Harry Megen - WaarBenJij.nu ma 1juni - Reisverslag uit Otricoli, Italië van Harry Megen - WaarBenJij.nu

ma 1juni

Door: Harry van Megen

Blijf op de hoogte en volg Harry

03 Juni 2015 | Italië, Otricoli

Vandaag vooral over de flanken van de vallei gefietst door dorpjes met klinkende namen, zoals Bastardo, Massa Martana, Acquasparta, San Gemini, etc. Ook nu weer geweldige uitzichten, één rij aanelkaar geplakte ansichtkaarten. De vallei oogt als een lappendeken van akkers en weilanden, bezaaid met dorpjes, alleenstaande huisjes, boompjes en bossen op zacht glooiende heuvels. Ver weg de grovere contouren van de Appenijnen. Links en rechts van de weg ook veel wijngaarden en olijfbomen. Umbrië blijft in mijn herinnering als de streek met de unieke vergezichten.
In Narni sprak ik een Australische jongedame die ook op weg was naar Rome op haar eigen fiets, gekomen vanaf Brussel via de Franse Alpen en Zwitserland. Na Narni het veel engere dal van de Tiber. Tot Otricoli waar ik voor de overnachting in Villa Giove moest zijn, was niet ver meer. Totaal 84km op deze, ook weer fraaie zonnige dag.

• 03 Juni 2015 - 20:27

Rosal :

Nou Harry dat is gezellig

Harry

68 jaar, gepensioneerd huisarts met passie voor fietsen, het liefst met de trekkingfiets, maar ook met de tour- of racefiets. 2 jaar geleden naar Santiago de Compostela gefietst, totaal 2700km, vanaf Pamplona samen met Frans Roebroeck. Zie: harrynaarsantiago.waarbenjiji.nu Ik werkte en woon in Reuver. Support door partner Marijke, m'n 4 kinderen en 5 kleinkinderen, overige familieleden, (fiets)vrienden, hockeyvrienden, collega's, assistentes en overige. Fietsmaatje Ger Lenssen, ook uit Reuver, ervaren (trekking)fietser, fietst vanaf Rome met mij mee terug naar Reuver.

Actief sinds 20 April 2015