di 2 juni - Reisverslag uit Rome, Italië van Harry Megen - WaarBenJij.nu di 2 juni - Reisverslag uit Rome, Italië van Harry Megen - WaarBenJij.nu

di 2 juni

Door: Harry van Megen

Blijf op de hoogte en volg Harry

03 Juni 2015 | Italië, Rome

VANDAAG ROME BEREIKT !
Het ging vandaag niet van een leien dakje. In Magliano Romano de verkeerde afslag genomen. Verder op de route geen andere plaatsaanduidingen. Tot ik uitkwam bij het meer van Bracciano, wel heel erg ver uit de koers. Normaal zeker niet verkeerd -prachtig meer-, maar nu wel. Inmiddels werd het tijd om het karige ontbijt van vanochtend aan te vullen. Toen ik een camping, er zijn er heel wat aan dit meer, met een ristorante zag, heb ik meteen in de remmen geknepen. De portier was alleraardigst en behalve dat ik er mocht lunchen, zou hij ook nog de route voor mij uitprinten naar het hotel ergens in Rome, waarvan mijn GPS ook hier het adres niet kende. Opgetogen na een bord spaghetti alla carbonara, cola en koffie, met de print weer de weg op. Toch moeilijker dan ik dacht. De aangegeven straatnamen waren vaak in werkelijkheid nergens te bekennen. Toen maar de zon als kompas gebruikt, in ieder geval meer naar het westen aanhouden. Licht gepanikeerd of ik vandaag ooit nog mijn hotel zou bereiken, werd ik ingehaald door een vriendelijke Italiaan op een racefiets (de lompe Hollandse modellen kennen ze hier niet). Hij sprak uitsluitend Italiaans, waarvan ik dus 3/4 niet verstond, maar wel dat hij Fabio heet .49 jaar is, huizen wit schildert en dat hij in Rome woont. Toen hij merkte dat ik uit koers was geraakt en het gehannes met mijn goedbedoelde print zag, gaf hij aan dat ik hem maar moest volgen. Hij kende de weg naar het hotel wel. Onderweg op een terrasje nog koffie en cola (hij bier) gedronken, terwijl hij een vriend uitgebreid belde wat nou voor mij de beste route zou zijn. Op een druk bereden prachtig fietspad langs de Tiber kwamen we iemand met een lekke band tegen. Fabio meteen van zijn fiets en tevergeefs geprobeerd zijn band op te pompen. Of hij de weg naar mijn hotel kende. Nee, maar hij kreeg het wel voor mekaar mijn GPS op het goede spoor te zetten en zijn dochter woont in Utrecht en studeert geologie. Hoeveel reddende engelen wonen er in Italië ? Intussen had Fabio een andere fietser aangehouden om een foto van ons twee te maken. Ook gelukt. Na een allerhartelijkst afscheid en mille grazie, vertrouwend op m'n GPS de route weer opgepakt. Na veel zoeken, hij probeerde mij steeds een autoweg op te sturen, over allerlei drukbereden wegen door de buitenwijken van Rome mijn hotel bereikt, eindelijk na 134km. Honger als een paard, maar het hotel had geen restaurant. De portier liet mij een pizza en 2 flessen bier bezorgen. Van de rest van de avond kan ik mij niets meer herinneren.
ROME NA 2442 KM GEHAALD ! Wel een paar dagen te vroeg. Tot zaterdag, als Marijke en de (klein)kinderen komen, blijf ik ten zuiden van Rome, om niet door het drukke centrum te hoeven fietsen. Morgen nog 20km naar Hotel Ciampino bij het gelijknamige vliegveld en dan naar Pomezia waar ik met mijn gezin vakantie ga vieren tot Ger Lenssen komt en wij met z'n 2tjes terugfietsen naar Reuver. Tot dan geen reisverslag meer. Dat blijft privé.


  • 04 Juni 2015 - 00:58

    Gerda:

    Super Harrie! Gefeliciteerd met deze fantastische prestatie! Petje af hoor! Je bent in elk geval op tijd....! Nu een paar dagen relaxen, dan kun je er weer tegen aan als Marijke en de (klein) kinderen komen! Heel veel plezier met zijn allen. En tot op de terugweg!
    Groetjes Gerda

  • 04 Juni 2015 - 06:47

    Annemieke:

    Tanti auguri, Harrie! Wat een prestatie! En terug weer op de fiets, zou je dat wel doen, wat een end.

    Hartelijke groet,
    Annemieke

  • 04 Juni 2015 - 07:17

    Astrid :

    Jeetje Harrie, wat een megaprestatie!!!!.

    Een hele diepe buiging voor jou hoor. Ik wens je heel veel plezier voor de rest van de vakantie met je familie. Geniet van al het mooie dat je geboden wordt.

    En wees vooral heel erg trots op jezelf. Dat mag best!!.

    Een veilige thuisreis gewenst en ik kijk al uit naar de verhalen op de les.
    Dat mag vast wel van Chiarangela!!.

    Warme groet,
    Astrid.

  • 04 Juni 2015 - 08:33

    Emile :

    Ik heb de indruk dat je wel een paar vrije dagen hebt verdiend!
    Geniet van het prachtige Rome.

    Groetjes van Annie en Emile

  • 04 Juni 2015 - 08:40

    Rosal:

    Hoi Harry,
    Jos en ik vinden het een top prestatie van je !!!
    En nu lekker uitrusten en genieten van je hele familie om je heen
    Jos en Rosal

  • 04 Juni 2015 - 09:08

    Gerard P:

    Geweldig Harrie, diep respect! Ik heb genoten van je reisverslag en dat je het nu even prive wilt houden is duidelijk maar jouw terugreis met mijn buurman wil ik weer graag volgen. Rust lekker uit en geniet van het mooie Rome. Gerard P.

  • 04 Juni 2015 - 10:04

    Erwan:

    Félicitations Harry! Hugo est impatient de prendre l'avion pour aller en vacances à Rome et retrouver Opa! A Samedi!

  • 04 Juni 2015 - 10:09

    Leo En José:

    Hallo Harry,

    Van harte proficiat!!!
    Je hebt je doel bereikt, een fantastische prestatie.
    We hebben meer gevoel voor Rome nu jij er bent.
    Geniet van de wel verdiende vakantie met de familie samen.


    Heel veel groeten aan allemaal José en Leo

  • 04 Juni 2015 - 12:28

    Noor:

    Fanastische prestatie! Knap van je. Ik hoop dat je net zo genoten hebt, als wij van jouw verhalen iedere keer. Ik wens je een fijne vakantie met Marijke en je kinderen en kleinkinderen. Je hebt een smal bekkie gekregen van al dat gefiets. Proost voor komende dagen. Ook hartelijke groeten en respect van Leo.
    Noor.

  • 04 Juni 2015 - 15:04

    Loek En Fieke Cammaert:

    Ciao Harry,

    Rispetto per te. C'era una storia e viaggio incridibile! Abbiamo letto ogni giorno il tuo bel diario di viaggio descritto! E ora godered di una meritata vacanza! Saluti a Marij e tutti bambibi, abbraccio.

    Luigi e Sophia ( sono anche in Italia al lago di Ledro.)

  • 04 Juni 2015 - 15:09

    Ger En Thea Lenssen:

    Buen giorno Harry,

    Proficiat met je aankomst in Rome. Geniet van de eeuwige stad tijdens de zeer verdiende vrije dagen. En alvast heel veel plezier samen met Marijke en de (klein)kinderen. We zien al uit naar het verslag over de terugreis, samen met de fietsende tak van onze familie.

    Arreverdeci,

    Ger en Thea Lenssen



  • 04 Juni 2015 - 16:52

    André:

    Tanti auguri Harrie,
    arrivare a Roma dopo 2442 chilometri,un' impresa difficile,ché prestazione.
    Godersi il tempo con la tua famiglia. Un Buon viaggi di ritorno insieme con Ger
    é Arrividerci oppe Ruiver.

    André



  • 04 Juni 2015 - 16:58

    André:

    en auch natuurlik perfisiat en de goetjes van Marij
    waas ich sjtomweeg vergeite.
    Sorrie

  • 04 Juni 2015 - 18:09

    Leonie En Louis:

    Proficiat Harry wat een formidabele prestatie. Nu maar genieten van Rome en een welverdiende uitrustvakantie met de familie. We kijken vol spanning uit naar de terugreisverhalen waar wij weer volop van zullen genieten.
    Ciao vanuit een bloedheet Milaan 35gr. E arrivederci!!!
    Leonie en Louis.

  • 04 Juni 2015 - 18:28

    Gerard En Leinie:

    Er is weinig aan de vorige sprekers toe te voegen. Terwijl jij in Rome bent angekomen is hier plots de zomer uitgebroken. Erg onwennig met vandaag ruim 23gr en morgen naar verwachting nog eens 10 erbij. Dan weten wij hoe het voelt om in die temp met volbepakte oer hollandse fiets de echte heuvels te beklimmen. Chapeau!
    Groet aan alle Romeinen.

  • 04 Juni 2015 - 19:51

    Har Ottenheym:

    Harrie,
    Fantastisch, heb genoten van je reisverslagen. Het was toch elke dag spannend waar je de nacht zou doorbrengen, je maakt toch van alles mee. Rust nu maar lekker uit samen met je gezin je hebt het verdient.

    Har Ottenheym

  • 04 Juni 2015 - 21:19

    Anneke:

    Zoooo Harrie

  • 04 Juni 2015 - 21:23

    Anneke:

    Haha het lijkt of mijn tekst ook weg is

  • 05 Juni 2015 - 09:52

    Gerard:

    We zullen je verhaaltjes even moeten missen, maar die radiostilte zal met Ger als fietsmaatje aan je zijde, wel weer zo voorbij zijn.
    Groetjes van Leinie en Gerard

  • 05 Juni 2015 - 10:59

    Jack Van Gerven:

    Nou Harry, heb jij het nog even moeilijk gehad die laatste dag, zeg! Je zult je GPS-systeem wel vervloekt hebben of heb je misschien geen actuele of gedetailleerde fietskaart? Nu nog even lekker uitrusten tot Mary met de kinderen dit weekend arriveren. Wat zullen ze trots zijn op jou! Geniet samen van jullie vakantie en zorg dat je weer goed op krachten komt voor de terugreis met Ger. Fijne dagen nu eerst met je familie en daarna een voorspoedige terugreis naar Reuver gewenst. We verheugen ons nu al op de dagelijkse verslagen van jullie terugreis.

    Jack en Jeanne

  • 05 Juni 2015 - 11:54

    Wilmy:

    Diepe buiging, ik doe het je niet na.
    Geniet van Bella Italia en van het heerlijke weer.
    Fijne vakantie met je familie.
    Groetjes, Wilmy.

  • 06 Juni 2015 - 14:47

    Twan En Ans:

    Nou Harry van harte geweldig,top hoor en nou genieten maar.Hebben genoten van jouw verhalen en ben blij dat je op de terugreis met Ger gaat.Geniet van al het goede van deze aarde samen met jouw familie.Groetjes en tot weer in Reuver.
    Twan en Ans

  • 07 Juni 2015 - 21:44

    Arthur Van De Walle:

    Dag Harry,
    Fantastische prestatie! Lijkt mij heel bijzonder om te doen, maar ook een hele klus.... Wel mooie verhalen!
    Fijne tijd nog daar met je familie begrijp ik, groeten aan allen, en tot ziens! Ben benieuwd naar het live verslag, komt nog wel een keer!
    Groet, Arthur

  • 10 Juni 2015 - 19:01

    Paul Hufman:

    Fantastisch Harry, CHAPEAU !!!

  • 12 Juni 2015 - 23:23

    Jan Rosier:

    Harry, proficiat!!! een wat late reactie omdat ik 'n paar dagen mijn computer tot beschikking had. een prestatie die ik zeker niet zou kunnen volbrengen. hoop dat je nog gezellige dagen met Marijke en familie hebt. Al vast veel succes met de terugreis.
    Groetjes van Julie en Jan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Harry

68 jaar, gepensioneerd huisarts met passie voor fietsen, het liefst met de trekkingfiets, maar ook met de tour- of racefiets. 2 jaar geleden naar Santiago de Compostela gefietst, totaal 2700km, vanaf Pamplona samen met Frans Roebroeck. Zie: harrynaarsantiago.waarbenjiji.nu Ik werkte en woon in Reuver. Support door partner Marijke, m'n 4 kinderen en 5 kleinkinderen, overige familieleden, (fiets)vrienden, hockeyvrienden, collega's, assistentes en overige. Fietsmaatje Ger Lenssen, ook uit Reuver, ervaren (trekking)fietser, fietst vanaf Rome met mij mee terug naar Reuver.

Actief sinds 20 April 2015
Verslag gelezen: 526
Totaal aantal bezoekers 37758

Voorgaande reizen:

04 Mei 2015 - 18 Juli 2015

Op de fiets naar Rome en terug.

Landen bezocht: