do 16 juli - Reisverslag uit Mersch, Luxemburg van Harry Megen - WaarBenJij.nu do 16 juli - Reisverslag uit Mersch, Luxemburg van Harry Megen - WaarBenJij.nu

do 16 juli

Door: Harry van Megen

Blijf op de hoogte en volg Harry

16 Juli 2015 | Luxemburg, Mersch

De magische grens van 5000 km vandaag doorbroken vanaf Reuver en Ger van 3000 km vanaf Bologna !
We moesten op tijd vertrekken, omdat om 8.00u vanmorgen het water in ons hotel werd afgesloten. Eenmaal op route weer uitgestrekte korenvelden. We zijn toe aan een nieuw behang. Dat kwam bij Cattenom, even voor de Luxemburgse grens, waar 4 dampende kolossale koeltorens al op grote afstand het uitzicht beheersen. Deze horen bij een kerncentrale die in 8% van de totale energiebehoefte van Frankrijk voorziet. Even later zijn we over de sluis in de Moezel gereden. Naar de stad Luxemburg is het dan niet ver meer. Over een schitterend fietspad door de schaduwrijke bossen aan de Oostkant van Luxemburg gereden, de drukte van de binnenstad mijdend. Daarna enkele steile klimmetjes gemaakt langs indrukwekkende vestingwallen en onder een hoge verkeersbrug door om ten noorden van de stad te komen. Ongevraagd kregen we hulp van een jonge gepassioneerde fietser, Christiaan, die ons op weg van zijn werk naar huis in Mersch meenam naar de camping daar die wij zochten voor onze overnachting. Samen reden we over een prachtig breed fietspad naar onze bestemming, ondertussen druk pratend over alle plaatsen die hij per fiets in Nederland bezocht had. Vol bewondering over alle fietsfaciliteiten in ons land, vond hij het een groot probleem dat je bij ons 's morgens vroeg nergens koffie kunt krijgen. Zo kwamen we na 120 km fietsen vandaag terecht in een stacaravan op een vooral door Nederlanders bezochte camping in Mersch, 20 km ten noorden van Luxemburg stad.

• 17 Juli 2015 - 08:41

Leonie En Louis:

Hallo Harry en Ger,
    Jullie gaan als een " speer " !!, jullie ruiken zeker de stal !!!! Reuver is niet ver meer. De laatste loodjes wegen hopelijk niet t zwaarst. Nog veel fiets- en kijkplezier.
    Groet, Leonie en Louis

• 17 Juli 2015 - 08:51

Jose En Leo:

Hallo Harry,

Nog even en dan ben je weer thuis. Wat zullen we je reisverslagen missen, nog voor de krant beginnen wij aan jouw reisverslag 's morgens.
    Geweldig zoals je al die kilometers hebt gefietst.
    Wij verheugen ons je weer te zien.
    Zet hem op voor de laatste kilometers!!!

Leo en José

• 17 Juli 2015 - 10:38

Kees En Willy:

Geweldig Harry en natuurlijk ook Ger . Wat hebben jullie een geweldige prestatie geleverd in de afgelopen maanden. Harry ook voor jou traject alleen, petje af. Wij wisten niet dat jij zo'n geweldige doorzetter was op de fiets. Als je weer bent aangekomen in Reuver zullen we de prachtige reisverhalen wel gaan missen. Of je nou moe was of niet , de verhalen kwamen iedere keer weer bij ons, sommige zelfs in de nachtelijke uurtjes geschreven. Jou manier van schrijven is erg boeiend en met humor op papier gezet. Een tip! misschien moet je alle verhalen samen maar in boekvorm uitbrengen. Wie weet is daar ook een markt voor.
    Wij wensen jullie samen nog veel sterkte voor de laatste kilometers naar het Limburgse land.

Kees en Willy

• 17 Juli 2015 - 13:37

Tini En Leo Sittard:

Hallo Harry !!

Het einde van je bravoureuze onderneming komt in zicht. Bij wijze van spreken kun je
    de stal al weer ruiken.Voor de laatste paar kilometers wensen we je in ieder geval goed
    fietsweer, geen pech-onderweg en een behouden thuiskomst.
    Met alle respect voor hetgeen je in de achterliggende tijd gepresteerd hebt.
    Wij zien elkaar, hopelijk in goede gezondheid, maar zeer zeker gebruind door de
    zuidelijke zon, op 1 augustus a.s.
    Groeten uit Sittard,
    Tini en Leo.

• 17 Juli 2015 - 15:04

Wilmy:

Het nest zul je wel bijna kunnen ruiken, na al die kilometers.
    Dan moet dat laatste stukje toch een fluitje van een cent zijn.......
    Geniet nog van deze geweldige reis, een mega prestatie ;-)
    Hopelijk blijven de weergoden jullie goed gezind en voor straks, WEL THUIS.
    Groetjes, Wilmy.

Harry

68 jaar, gepensioneerd huisarts met passie voor fietsen, het liefst met de trekkingfiets, maar ook met de tour- of racefiets. 2 jaar geleden naar Santiago de Compostela gefietst, totaal 2700km, vanaf Pamplona samen met Frans Roebroeck. Zie: harrynaarsantiago.waarbenjiji.nu Ik werkte en woon in Reuver. Support door partner Marijke, m'n 4 kinderen en 5 kleinkinderen, overige familieleden, (fiets)vrienden, hockeyvrienden, collega's, assistentes en overige. Fietsmaatje Ger Lenssen, ook uit Reuver, ervaren (trekking)fietser, fietst vanaf Rome met mij mee terug naar Reuver.

Actief sinds 20 April 2015