zo 31 mei - Reisverslag uit Bevagna, Italië van Harry Megen - WaarBenJij.nu zo 31 mei - Reisverslag uit Bevagna, Italië van Harry Megen - WaarBenJij.nu

zo 31 mei

Door: Harry van Megen

Blijf op de hoogte en volg Harry

03 Juni 2015 | Italië, Bevagna

Ik heb nog wat in te halen. Internet functioneert hier niet als bij ons, of erg langzaam of helemaal niet.
Over afgelopen zondag kan ik kort zijn. Ik had mijn verslag af en wilde het opslaan om te verzenden, toen internet het begaf. Alle werk voor niets.
Zondag was ik dus een dagje naar Perugia geweest. Niet wetende dat Perugia niet in de Umbrische vallei ligt, maar net als Assisi op hoogte, in dit geval boven op een heuvel. Er zaten enkele kuitenknijpertjes in, wat veel zweet heeft gekost. Eenmaal boven bleek het toch een stad die de moeite waard was. Alleen jammer dat het toeristenbureau gesloten was, zodat ik me beperkt heb tot het centrum en directe omgeving. Een stoere kathedraal en een enorm Palazzo dei Priori aan het Piazza Danti, waar ik op een terrasje een caffè americano en 2 cola's gedronken heb, want het was weer erg warm, meer dan 30°. Ook nog een fresco van Raffael en een Etruskische pozzo (put of bron) bekeken. Via de Arco Etrusco, een imposante poort, de stad weer verlaten. Voor de afwisseling had ik een agroturismo in Bevagna geboekt, maar mijn GPS kende het adres niet. Zodoende heb ik bij aankomst in het stadje de eigenares gebeld, die alleen Italiaans sprak, maar mij ook niet goed kon uitleggen hoe ik moest rijden. Van lieverlee bood zij aan om me dan maar te komen ophalen. Even later kwam ze met haar man in een stationcar, hup de fiets en de bagage achterin. Het was nog een behoorlijk eind rijden buiten Bevagna en veel bergop voordat we er waren. Een prachtig groot huis met een stevig hek in the middle of nowhere voor mij alleen. Er was verder niemand en zij woonden ergens anders. Het voorverpakte ontbijt stond al klaar. Maar ik had de hele dag nog niets gegeten. Vreselijk aardig dat ze even naar haar eigen huis ging en met 2 belegde boterhammen en een halve liter rode wijn terugkwam. Wat een schat, toch?

  • 03 Juni 2015 - 17:31

    Wilmy:

    Ha,ha

    Dacht al die heeft sabbatical genomen......
    Je zit in een prachtig stukje Italië.
    En wat het weer betreft, mag best wat van hiernaar toekomen.
    Wij moeten het as vrijdag doen met 1 dag zomers weer.
    Geniet ervan.
    Heel veel groetjes.

  • 03 Juni 2015 - 17:39

    Gerda:

    Ha Harrie. Nou ik begon me al zorgen te maken......!!! Tja....wat internet betreft loopt Italië niet voorop....en wij zijn wel erg verwend hiermee. Maar dat is alemaal niet zo spannend toch, belangrijker is dat je het naar je zin hebt op je tocht en geniet van al het mooie dat Italië te bieden heeft. Nog een paar dagen te gaan.....Goede verdere tocht! Groetjes Gerda.

  • 03 Juni 2015 - 18:05

    Leonie En Louis :

    Gelukkig een levensteken van Harry. Ook wij maakten ons al zorgen. Perugia is inderdaad een mooie stad, ook ondergronds, waar het lekker koel is. De roltrappen helpen bij het stijgen en dalen!! Nu verder op weg naar Rome. Geniet van alle mooie plaatsen onderweg, dan genieten wij ook.
    Ciao vanuit een warm Toscane e boun viaggio!!! Leonie en Louis

  • 03 Juni 2015 - 21:37

    Huug:

    Hllo Harry,
    Die Italianen hebben toch maar het beste met jou voor zeg. Geweldig hoe je elke keer weer van alles voor elkaar krijgt. Het einddoel Rome komt al aardig in zicht, maar je hebt de tijd en goed weer erbij.
    Ik had nog niet eerder gereageerd, maar wij zijn zelf ook op vakantie in het -ook zonovergoten- Spanje, dus komt het er niet altijd van. Trouwens, jouw reisverslagen zijn zeer onderhoudend en kunnen, lijkt mij, bij thuiskomst zo door naar de uitgever.
    Fiets ze nog en kom goed aan in Rome.

    Groeten ook van Betty,
    Huug

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Harry

68 jaar, gepensioneerd huisarts met passie voor fietsen, het liefst met de trekkingfiets, maar ook met de tour- of racefiets. 2 jaar geleden naar Santiago de Compostela gefietst, totaal 2700km, vanaf Pamplona samen met Frans Roebroeck. Zie: harrynaarsantiago.waarbenjiji.nu Ik werkte en woon in Reuver. Support door partner Marijke, m'n 4 kinderen en 5 kleinkinderen, overige familieleden, (fiets)vrienden, hockeyvrienden, collega's, assistentes en overige. Fietsmaatje Ger Lenssen, ook uit Reuver, ervaren (trekking)fietser, fietst vanaf Rome met mij mee terug naar Reuver.

Actief sinds 20 April 2015
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 37758

Voorgaande reizen:

04 Mei 2015 - 18 Juli 2015

Op de fiets naar Rome en terug.

Landen bezocht: