ma 13 juli - Reisverslag uit Légéville-et-Bonfays, Frankrijk van Harry Megen - WaarBenJij.nu ma 13 juli - Reisverslag uit Légéville-et-Bonfays, Frankrijk van Harry Megen - WaarBenJij.nu

ma 13 juli

Door: Harry van Megen

Blijf op de hoogte en volg Harry

14 Juli 2015 | Frankrijk, Légéville-et-Bonfays

Bij ons vetrek uit Scey s. Saône was al snel duidelijk dat de fiets van Ger het niet lang meer zou houden. Een flinke slag in het achterwiel en een volledig kale achterband. Onmogelijk om daarmee Reuver te halen. Toevallig stond er een wagen van een opsleepbedrijf langs de weg. De chauffeur gaf ons het adres van een fietsenzaak in Vesoul, 12 km van Scey. Daar aangekomen bleek het bedrijf gesloten op maandag. Toen aan de balie van een camping in de buurt naar het adres van een fietsreparateur gevraagd. Een grote sportzaak in Vesoul zou een fietsafdeling met monteur hebben en ook op maandag geopend zijn. En inderdaad, in de hoek van de zaak was een jonge monteur bezig fietsen te repareren. Hij had in no time gezien wat er aan Gers fiets mankeerde. Kom over 15 min. maar terug en ja hoor, in een kwartier had hij de oude band eraf gehaald, een nieuwe, bredere erop gelegd en de slag uit het wiel gehaald. Ger was zichtbaar opgelucht en na de jonge monteur met een innige omhelzing bedankt te hebben, toog hij met zijn fiets naar buiten naar de parkeerplaats om een proefritje te maken. Hij was de koning te rijk. Als een koe die voor het eerst na de winter weer in de wei komt, reed hij dolgelukkig met zijn fiets daarna de weg op. Geen berg meer te steil. Waar hij eerst ging lopen, kon ik hem nu niet meer bijhouden. Het wonder van Vesoul was geschied. Via de kortste weg zijn we naar ons volgende slaapadres, een chambre d'hôte in Légéville et Bonfays gereden, een echt klein boerengat met een handvol boerderijen ter hoogte van Epinal. Heel veel korte steile heuvels op en af, wel 20 keer achter elkaar, als in een achtbaan. De ontvangst door de gastvrouw en de gastheer was zeer hartelijk na 108 km. 's Avonds nog een maaltijd gekregen, alles bereid met groenten en fruit uit eigen tuin.

• 15 Juli 2015 - 11:09

Ton En Marlies Van Deelen:

Hoi Harry,
    We genieten bijna dagelijks van je enthousiaste verhalen en zijn nog steeds vol bewondering over je geweldige prestatie. Gezellig ook om met zijn tweetjes te fietsen,mits je elkaar kunt bijhouden. Maar dat lukt aardig zo te lezen. We wensen je een behouden thuiskomst en in de tussenliggende tijd nog veel fietsplezier en geniet ze! Groetjes. Ton en Marlies

• 15 Juli 2015 - 23:11

Guus Coenen:

Hoi Harry,

als ik jouw prachtig reisverslag lees dan wens ik dat ik dit ook nog kon meemaken echter in de verbeelding dat ik dit meemaak is al prachtig Het zal wel een mooi totaal reisverslag worden misschien wel een boekwerk, wat zul jij nog te vertellen hebben bij thuiskomst.Harry nog prettige reisdagen en hopelijk nog eens tot ziens in dr Heimat,

Guus en ook de groeten van Mieke

Harry

68 jaar, gepensioneerd huisarts met passie voor fietsen, het liefst met de trekkingfiets, maar ook met de tour- of racefiets. 2 jaar geleden naar Santiago de Compostela gefietst, totaal 2700km, vanaf Pamplona samen met Frans Roebroeck. Zie: harrynaarsantiago.waarbenjiji.nu Ik werkte en woon in Reuver. Support door partner Marijke, m'n 4 kinderen en 5 kleinkinderen, overige familieleden, (fiets)vrienden, hockeyvrienden, collega's, assistentes en overige. Fietsmaatje Ger Lenssen, ook uit Reuver, ervaren (trekking)fietser, fietst vanaf Rome met mij mee terug naar Reuver.

Actief sinds 20 April 2015