di 30 juni - Reisverslag uit Le Lavandou, Frankrijk van Harry Megen - WaarBenJij.nu di 30 juni - Reisverslag uit Le Lavandou, Frankrijk van Harry Megen - WaarBenJij.nu

di 30 juni

Door: Harry van Megen

Blijf op de hoogte en volg Harry

02 Juli 2015 | Frankrijk, Le Lavandou

Het houdt niet op. Na Cannes weer schitterende uitzichten op zee met grotere en kleinere inhammen, maar ook steeds meer over goede fietspaden door pijnboombossen, typisch voor de Provence. Het schelle geluid van de krekels en de geur van de bomen accentueren dit. Langs de hele zeeroute smalle en brede stranden, met zand, kiezels of rotsen, overal met zonnebadende of zwemmende mensen. De grotere plaatsen als St. Raphaël, Fréjus, St. Maxime en St. Tropez zijn het meest in trek. Door de ligging van St. Tropez op een uitbochting in zee was de route langer geworden dan gepland en kwamen we uit op 132 km. Vooral het laatste stuk over La Croix Valmer en Cavalaire sur Mer tot ons hotel in Le Lavandou was erg geäccidenteerd. Hotel California waar wij ons veel van hadden voorgesteld, was wel erg hip, maar viel tegen doordat de receptie niet bemand was en de kamer erg klein met een ventilator i.p.v. airco. Tot overmaat van ramp kregen we het raam niet open, terwijl Ger de infraroodverwarming van de badkamer had aangezien voor afzuiging en ingeschakeld. Bleek de trekschakelaar kapot, zodat het apparaat bleef branden. Er was geen personeel meer in het hotel om de problemen te verhelpen. Uiteindelijk zijn we maar uit de oververhitte kamer weggegaan om ergens wat te gaan eten. Gelukkig was de verwarming vanzelf uitgegaan. Met een luidruchtig draaiende ventilator zijn we gaan slapen.

Harry

68 jaar, gepensioneerd huisarts met passie voor fietsen, het liefst met de trekkingfiets, maar ook met de tour- of racefiets. 2 jaar geleden naar Santiago de Compostela gefietst, totaal 2700km, vanaf Pamplona samen met Frans Roebroeck. Zie: harrynaarsantiago.waarbenjiji.nu Ik werkte en woon in Reuver. Support door partner Marijke, m'n 4 kinderen en 5 kleinkinderen, overige familieleden, (fiets)vrienden, hockeyvrienden, collega's, assistentes en overige. Fietsmaatje Ger Lenssen, ook uit Reuver, ervaren (trekking)fietser, fietst vanaf Rome met mij mee terug naar Reuver.

Actief sinds 20 April 2015