ma 29 juni - Reisverslag uit Cannes, Frankrijk van Harry Megen - WaarBenJij.nu ma 29 juni - Reisverslag uit Cannes, Frankrijk van Harry Megen - WaarBenJij.nu

ma 29 juni

Door: Harry van Megen

Blijf op de hoogte en volg Harry

02 Juli 2015 | Frankrijk, Cannes

Weer een heerlijke dag vandaag, qua uitzichten, weer en fietsen. In San Remo meteen vanaf het hotel het fietspad op en door een fietstunnel van meer dan een km lang, zachtblauw verlicht en voorzien van teksten met foto van wielrenners die in het verleden Milaan-San Remo gewonnen hebben, zoals Fedor de Hertog en Jan Raas. Absolute uitblinker was Eddy Merckx met 7 zeges, de kanibaal genoemd. De laatste stad in Italië was Ventimiglia. Na overschrijding van de Italiaans-Franse grens valt meteen op dat er minder gaten en groeven in het wegdek zitten en dat er minder vuil langs de weg ligt. Ook de huizen zien er beter verzorgd en onderhouden uit. Menton was de eerste stad in Frankrijk. Even later kwam al van verre Monte-Carlo in zicht met opvallend veel hoogbouw en een haven vol enorme luxe jachten, die alleen door de allerrijksten der aarde betaald kunnen worden. In de stad zagen we bij het Casino alleen auto's van het kaliber Rolls Royce, Bentley, ook Porsche kon nog net. Op weg naar het paleis werd ons te kennen gegeven dat dat met de fiets niet mogelijk was. De politiebewaking zou ons niet doorlaten. Dan maar een andere keer bij de prins op de koffie. In het eerstvolgende plaatsje, Cap d'Ail, stopten we bij een bakker om onze hongerklop te bestrijden. Even later stopte voor dezelfde winkel een redelijk oud uitziende Rus met zijn ongeveer even oude vrouw in een Bentley. Misschien zijn laatste Roebel uitgegeven in het Casino ? Van Nice tot Antibes reden we over prima fietspaden op de brede boulevard, vlak langs de drukke stranden en de zee. Ook hier weer veel palmen en bloemenrijkdom langs de weg. Toen we in Cannes aankwamen bij ons hotel hadden we er bijna 110 km op zitten.

Harry

68 jaar, gepensioneerd huisarts met passie voor fietsen, het liefst met de trekkingfiets, maar ook met de tour- of racefiets. 2 jaar geleden naar Santiago de Compostela gefietst, totaal 2700km, vanaf Pamplona samen met Frans Roebroeck. Zie: harrynaarsantiago.waarbenjiji.nu Ik werkte en woon in Reuver. Support door partner Marijke, m'n 4 kinderen en 5 kleinkinderen, overige familieleden, (fiets)vrienden, hockeyvrienden, collega's, assistentes en overige. Fietsmaatje Ger Lenssen, ook uit Reuver, ervaren (trekking)fietser, fietst vanaf Rome met mij mee terug naar Reuver.

Actief sinds 20 April 2015