zo 21 juni - Reisverslag uit Montalcino, Italië van Harry Megen - WaarBenJij.nu zo 21 juni - Reisverslag uit Montalcino, Italië van Harry Megen - WaarBenJij.nu

zo 21 juni

Door: Harry van Megen

Blijf op de hoogte en volg Harry

23 Juni 2015 | Italië, Montalcino

Vandaag is Ger jarig (69 jaar) ! Deze etappe ging verder door vulkanisch gebied (het Lago di Bolsena is het grootste kratermeer van Europa). Het was zwaar, door het warme weer, rond 35°, en het te overwinnen hoogteverschil. Ger heeft steeds meer last bij het bergop fietsen van een ontsteking door overbelasting van zijn linker hamstrings. Toch hebben we allebei kunnen genieten van het fantastische Toscaanse heuvellandschap met hooggelegen vestingstadjes als Sorano, Castell'Azzara, San Fiora en Castelnuovo dell'Abate met de nabijgelegen Abdij van S.Antimo. Onderweg nog een Nederlands, een Pools en een Canadees stel op de fiets tegengekomen. In Montalcino met het grote kasteel en de gezellige straatjes hebben we overnacht. Van de baas van Albergo Giardino kregen we de bruidssuite met ligbad, waarvan Ger dankbaar gebruik heeft gemaakt om zijn pijnlijke spieren weer wat rust te geven. Behalve dat we weer steeds meer wijngaarden zien, is ons ook opgevallen dat de wegen naar het Noorden toe steeds beter worden, minder kuilen en minder afval in de bermen. Met 93 km op de teller zijn we op Ger's verjaardag goed opgeschoten. Mijn cadeaubon van 100km besteedt hij een andere keer.

• 23 Juni 2015 - 16:55

Gerda:

Hallo Fietsers!
    Allereerst nog een van harte proficiat aan Ger! Ik ga ervan uit dat jullie er op zijn minst 1 op gedronken hebben? Origineel cado...zo'n 100km bon.....waar zou die hem kunnen inwisselen??? Waarschijnlijk worden de "bergen" dadelijk ook wat lichter, zodat de blessure van Ger kan herstellen.
    Veel mooie km weer en hopelijk dat de blessure na een bad in de bruidssuite snel verminderd!
    Groetjes uit Swalmen

Harry

68 jaar, gepensioneerd huisarts met passie voor fietsen, het liefst met de trekkingfiets, maar ook met de tour- of racefiets. 2 jaar geleden naar Santiago de Compostela gefietst, totaal 2700km, vanaf Pamplona samen met Frans Roebroeck. Zie: harrynaarsantiago.waarbenjiji.nu Ik werkte en woon in Reuver. Support door partner Marijke, m'n 4 kinderen en 5 kleinkinderen, overige familieleden, (fiets)vrienden, hockeyvrienden, collega's, assistentes en overige. Fietsmaatje Ger Lenssen, ook uit Reuver, ervaren (trekking)fietser, fietst vanaf Rome met mij mee terug naar Reuver.

Actief sinds 20 April 2015