za 20 juni - Reisverslag uit Casone, Italië van Harry Megen - WaarBenJij.nu za 20 juni - Reisverslag uit Casone, Italië van Harry Megen - WaarBenJij.nu

za 20 juni

Door: Harry van Megen

Blijf op de hoogte en volg Harry

22 Juni 2015 | Italië, Casone

We zijn er weer! Gisteren lag het internet van ons hotel eruit en eergisteren lag ik er zelf uit door overmatige wijnconsumptie. Vanaf Vetralla richting Meer van Bolsena tussen de olijfbomen en de graanvelden door. Eerst in Tuscania, een gezellig vestingstadje, een stop gemaakt om 2 prachtige romaanse kerken te bezoeken, de S. Maria Maggiore, grotendeels verwoest door een aardbeving, en de S. Pietro, die opviel door zijn fraaie vloermozaïeken. Vanaf Marta aan het Lago di Bolsena de westelijke oever gevolgd en naar het hoger gelegen Gràdoli geklommen. Onderweg daarheen nog verrast door een onweersbui. Geëindigd in Casone na bijna 70 km. Die avond bij het diner al snel in gesprek gekomen met de hoteleigenaar en diens naar ons beider oordeel zeer knappe vrouw vanwege onze meer dan gemiddelde belangstelling voor de wijn. Beide afkomstig uit Oekraïne, hij restaurateur van o.a. fresco's, zij advocaat. Zijn hobby is handel in wijn, zij werkt als manager mee in het hotel. Al gauw belandden we in de kelder om zijn wijnen te bekijken. Daarna heeft de wijn nog rijkelijk gevloeid, waardoor ik als verslaggever die dag verzaakt heb.

• 23 Juni 2015 - 06:38

Annemieke:

Harry

Moet kunnen, ik vind dat je je toch nog netjes gedraagd ondanks alle mooie wijnen en het lekkere eten om je heen!
    Leuk stukje en goed geschreven. Ik kijk alweer uit naar het volgende verslagje.

Ciao,
    Anemieke

• 23 Juni 2015 - 06:57

Astrid:

Ach Harry, af en toe moet een mens er gewoon eens lekker uitliggen.
    Als het maar niet dagelijks is, anders kon je wel eens een probleem krijgen met op tijd thuis komen.

We zullen jouw verslagen missen zodra je weer in ons kikkerlandje bent gearriveerd.
    Ze zijn zo smakelijk geschreven dat ik mijzelf mee waan op reis.

Dus voor vandaag weer veel fietsplezier en geniet van het mooie dat je geboden wordt.

Saluti,
    Astrid.

• 23 Juni 2015 - 08:03

Gerda:

Oh Harrie....heerlijk toch...moet kunnen. Wat leuk beschreven weer...hier in mijn eentje aan de koffie echt hardop moeten lachen!. Veel fiets genot op weg naar het noorden!
    Groetjes Gerda

Tags: wijn en zo

Harry

68 jaar, gepensioneerd huisarts met passie voor fietsen, het liefst met de trekkingfiets, maar ook met de tour- of racefiets. 2 jaar geleden naar Santiago de Compostela gefietst, totaal 2700km, vanaf Pamplona samen met Frans Roebroeck. Zie: harrynaarsantiago.waarbenjiji.nu Ik werkte en woon in Reuver. Support door partner Marijke, m'n 4 kinderen en 5 kleinkinderen, overige familieleden, (fiets)vrienden, hockeyvrienden, collega's, assistentes en overige. Fietsmaatje Ger Lenssen, ook uit Reuver, ervaren (trekking)fietser, fietst vanaf Rome met mij mee terug naar Reuver.

Actief sinds 20 April 2015