ma 4 mei - Reisverslag uit Düren, Duitsland van Harry Megen - WaarBenJij.nu ma 4 mei - Reisverslag uit Düren, Duitsland van Harry Megen - WaarBenJij.nu

ma 4 mei

Door: Harry van Megen

Blijf op de hoogte en volg Harry

04 Mei 2015 | Duitsland, Düren

De 1e etappe zit er op. Om 9.00u met de zon en een frisse tegenwind zijn Ger Lenssen en ik vertrokken, uitgezwaaid door Marijke, onze vrienden Hilda, Pierre, Marij en André. Frans Roebroeck heeft ons 40km tot Orsbeck op de racefiets vergezeld. Vanaf Roermond de Roer gevolgd, nu met de wind in de rug. Even vóór St. Odiliënberg de eerste pelgrimsganger naar Rome tegengekomen: Rob Cremers uit Baarlo, 62 jaar, te voet, een 2wielige kar met 42kg ! bagage voortslepend. Wij hadden gerede twijfel of hij dat ding wel over de Alpen gaat trekken. In augustus hoopt hij Rome te bereiken. Hannibal is hem voorgegaan, dus onmogelijk is het niet. De Roer is best nog een wild riviertje met veel watervalletjes en stroomversnellingen, geflankeerd door frisgroene bebossing. Bij Hückelhoven werden wij gepasseerd door Hans en Thérèse uit Lisse, ook op de fiets naar Rome. Van hen kregen we een hoteladres in Düren, waarvan we dankbaar gebruik hebben gemaakt. Door de meivakantie bleken veel pensions en hotels al volgeboekt. Zo gebeurde het dat we rond 17.00u in hetzelfde hotel in Düren neerstreken na bijna 90km fietsen. Morgen gaan Ger en ik naar Remagen, 85km verderop.

• 04 Mei 2015 - 23:12

Emile V:

Ja, de kop is er af! Een heel goede reis toegewenst.

• 05 Mei 2015 - 08:05

Gerda Suilen:

Ha Harrie en Ger,
    Fijn dat jullie op weg zijn, leuk ook dat je de eerste dagen gezelschap hebt. Is vooral in het begin lijkt me wel fijn. En 90 km de 1e dag is niet verkeerd. Hopelijk blijft het weer een beetje redelijk, al zul je ongetwijfeld ook wel met wat "tegenwind" te maken krijgen.
    Voor vandaag een mooie en voorspoedige fietsdag. Ik blijf je volgen....met de "kaart" erbij!
    Gr.Gerda

• 05 Mei 2015 - 08:32

Wilmy:

Nou 'chapeau' op weg naar Rome.
    Niet echt naast de deur......
    Heel veel succes, ga je volgen.

• 05 Mei 2015 - 09:24

Jan En Riky:

Hoi,

Na veel voorbereiding op weg.
    Wij gaan de tocht weer volgen.
    Heel veel mooie fietsdagen op weg naar Rome
    Gr. Jan en Riky

• 05 Mei 2015 - 09:50

Annemieke:

Heel veel succes, plezier en niet teveel tegenwind!

• 05 Mei 2015 - 11:02

Leinie En Gerard:

Als trouwe volgers veel "mee"-wind toegewenst. Virtueel zorgen we in ieder geval niet voor tegenwind. Groetjes vanuit de trein. Gerard.

• 05 Mei 2015 - 12:15

Louise Roebroeck:

Hallo Harry,

Ik wil je nog even persoonlijk alle succes toewensen op deze fietstocht.
    Ik was vrijdag nog in Remagen, Arp-museum, je zult er vast langsfietsen.
    En ik zag prachtige fietspaden langs de Rijn. Dus ben ik wel een beetje jaloers, maar Rome is me toch echt een, of wel tien, bruggen te ver.

Hartelijke groet en veel plezier,

Louise

• 05 Mei 2015 - 15:29

Anneke:

Hoi Harrie,
    De trip is weer begonnen !! Heel veel (fiets)plezier. Geniet ervan en ik verheug me nu al op je geweldige " schrijftalent "
    Zal zeker weer genieten van je avontuur.

Liefs en succes

Anneke.

• 05 Mei 2015 - 23:01

Matilda En Madelief:

Huphup Opa Fiets, heel veel plezier en tot in Rome!

Dikke knuffels uit Woerden

• 06 Mei 2015 - 12:56

Jack Schattorie:

hoi Harrie,

Je bent nu al een paar dagen onderweg en het gaat voorspoedig? Met een beetje tegenwind.
    We wensen je heel veel succes.

Jack en Ciel

• 06 Mei 2015 - 20:21

Leonie Louis:

Al drie dagen onderweg en we hopen vooral wind in de rug en niet te veel nattigheid. ☔️Glaasje wijn

• 06 Mei 2015 - 20:27

Leonie En Louis:

deel:2
    's avonds mag natuurlijk altijd. Harry succes en veel fietsplezier

• 09 Mei 2015 - 20:38

Jan En Julie Rosier:

Hoi Harry,
    Geweldig dat je deze fietsreis oppikt. Je schrijft plezierig leesbaar, een genot om je te volgen.
    Veel succes en veel wind in de rug.
    Wij zitten momenteel in de Provence aan de Mont Ventoux en het stikt hier ook van de fietsers. Maar altijd gezellig en veel bedrijvigheid daardoor in de omliggende dorpjes. We hebben prachtig weer, 29 graden en volle zon. Wij zijn eind mei weer terug, een stukje eerder dan jij natuurlijk haha.
    Bonne chance Jan en Julie

Tags: de kop eraf

Harry

68 jaar, gepensioneerd huisarts met passie voor fietsen, het liefst met de trekkingfiets, maar ook met de tour- of racefiets. 2 jaar geleden naar Santiago de Compostela gefietst, totaal 2700km, vanaf Pamplona samen met Frans Roebroeck. Zie: harrynaarsantiago.waarbenjiji.nu Ik werkte en woon in Reuver. Support door partner Marijke, m'n 4 kinderen en 5 kleinkinderen, overige familieleden, (fiets)vrienden, hockeyvrienden, collega's, assistentes en overige. Fietsmaatje Ger Lenssen, ook uit Reuver, ervaren (trekking)fietser, fietst vanaf Rome met mij mee terug naar Reuver.

Actief sinds 20 April 2015