di 7 juli - Reisverslag uit Chabeuil, Frankrijk van Harry Megen - WaarBenJij.nu di 7 juli - Reisverslag uit Chabeuil, Frankrijk van Harry Megen - WaarBenJij.nu

di 7 juli

Door: Harry van Megen

Blijf op de hoogte en volg Harry

08 Juli 2015 | Frankrijk, Chabeuil

Yann, de vriendelijke gastheer van de chambre d'hotes bij La Bégude, heeft ons vanmorgen uitgezwaaid. De vlakke weg in het dal van de Jabron ging geleidelijk over in een zacht glooiend heuvellandschap met de bekende gewassen van de streek. We naderden al snel de hoekige rotsformaties die we eerder al van verre zagen. Na Saou moesten we via de Pas de Lauzun tussen de aan beide kanten oprijzende steile rotswanden doorfietsen. Daarna daalden we gauw genoeg af naar Crest, waar het weer over de vlakke weg verder ging, intussen zwaar beproefd door de hitte. Het laatste deel van de rit tot Chabeuil, onze volgende standplaats, ging het weer heuvel op, heuvel af. In Crest waren we al bij de fietsafdeling van Intersport binnengegaan, maar de monteur aldaar kon ons helaas niet helpen. Hij verwees ons naar een collega in Chabeuil. Ook daar een behulpzame monteur in een grote fietszaak, maar ook hij had niet het benodigde vervangende achterwiel in voorraad. Telefoontjes van hem naar grotere zaken in de omgeving waren helaas ook zonder resultaat. Wel heeft hij de achterspaken van míjn fiets kunnen aantrekken. Thuis zien we wel weer. In de hoop dat ons verder fietsleed bespaard blijft.

• 08 Juli 2015 - 23:55

Pierre En Hilda:

Nou mannen,waat ein gesjraavel toch met die fietse ! We hopen inderdaad dat jullie niet plus de malheur aan de veloos krijgen. Je zou nog bijna vergeten naar het landschap te kijken. En als ik de foto's zo zie,en de verhalen lees , dan lijkt het wel een filmset,waar jullie doorheen rijden. Fijn voor Harry Teus weer eens ontmoet te hebben. Woont mooi daar zeg! Wat zullen jullie straks een conditie hebben,met de donderdagmorgen-groep. Ik weet het al, jullie mogen altijd voorop fietsen als we wind tegen hebben. Kunnen we de waaiers nog eens oefenen,waar de hollanders vorig jaar in de toer heel sterk in waren, en die hun nu bijna noodlottig werden! Trouwens een mooie toer de France dit jaar, volop spanning en sensatie.
    Voor Ger, we gaan niet op meerdaagse concertreis dit jaar, mogelijk een dagtrip naar somewhere, maar dat zien we nog wel.
    Verder: keep on cycling men, dan zien we jullie over een goeie week wel weer in de region verschijnen! Groetjes van ons.

Pierre en hilda

Harry

68 jaar, gepensioneerd huisarts met passie voor fietsen, het liefst met de trekkingfiets, maar ook met de tour- of racefiets. 2 jaar geleden naar Santiago de Compostela gefietst, totaal 2700km, vanaf Pamplona samen met Frans Roebroeck. Zie: harrynaarsantiago.waarbenjiji.nu Ik werkte en woon in Reuver. Support door partner Marijke, m'n 4 kinderen en 5 kleinkinderen, overige familieleden, (fiets)vrienden, hockeyvrienden, collega's, assistentes en overige. Fietsmaatje Ger Lenssen, ook uit Reuver, ervaren (trekking)fietser, fietst vanaf Rome met mij mee terug naar Reuver.

Actief sinds 20 April 2015