do 21 mei - Reisverslag uit Vicenza, Italië van Harry Megen - WaarBenJij.nu do 21 mei - Reisverslag uit Vicenza, Italië van Harry Megen - WaarBenJij.nu

do 21 mei

Door: Harry van Megen

Blijf op de hoogte en volg Harry

22 Mei 2015 | Italië, Vicenza

Vandaag een snelle weg, maar geen mooie. Ik had geen andere keus dan de drukke SR 11 van Verona naar Vicenza. Geen bewegwijzerde toeristische fietsroute hier. Over de vlakke en daardoor relatief saaie weg met langsrazende vrachtwagens schoot het goed op. Richting Vicenza werd het slechter weer. Door te schuilen toch nog redelijk droog gebleven.
Vicenza is de stad van de beroemde 16e eeuwse architect Palladio. Talrijke gebouwen, als de Dom, de naar hem genoemde Basilica Palladiana en de Loggia del Capitaniato aan de Piazza dei Signori, het Teatro Olimpico, om er maar een paar te noemen, zijn van zijn hand. Zijn beroemdste ontwerp is de villa La Rotunda aan de rand van de stad. Omdat het steeds meer begon te plenzen, heb ik lang niet zoveel kunnen zien als ik gewild had. Maar het was ook zó zeker de moeite waard. Gisteren en vandaag samen bijna 160 km erbij gefietst. Totaal zit ik al over de 1400km.

• 22 Mei 2015 - 07:27

Saskia :

Het schiet al behoorlijk op, je gaat bewonderenswaardig snel! Leuk om te lezen dat je naast het fietsen ook lekker geniet van de plaatsen die je bezoekt. Ga zo door en tot in Rome!

Liefs uit Woerden van ons vieren

• 22 Mei 2015 - 09:20

Gerard:

Beste Harrie,
    Als ik het kaartje bekijk dan maak je een omweg door van Verona naar Vicenza te fietsen. Rome ligt immers de andere kant op. Maar jou kennende heb je daar vast goed over nagedacht. Op je weg naar Rome zou je ook langs Predappio kunnen komen een klein plaatsje in de buurt van Forli. Daar ligt Mussolini begraven. Ben er zelf in de zestiger jaren 8 weken voor het werk geweest. Een hele gewaarwording, maar of dat nu nog zo is? Wie weet. Geniet in ieder geval van elke kilometer, ook namens de andere leden van de donderdag-morgen fietsclub.
    Groetjes Gerard.

• 22 Mei 2015 - 15:06

Lex:

Dag/"nacht" Harrie,

Momenteel regent het ten zuiden van de Appenijnen ook, maar vanaf morgen verbetert het weer. Aan de noordzijde van de Appenijnen treedt pas eind volgende week verbetering op. Jammer maar je kan in dit land toch van veel genieten, zelfs van een gezonde slaap. Bijzonder dat je in het jaar van de Mijnen dames uit Santa Barbara tegenkomt.

Ik heb net tochde fietsen klaargemaakt , banden opgepompt, uitgevouwen etc. Als het droog wordt gaan we voor 10% van jouw dagafstanden.

• 22 Mei 2015 - 17:59

Wiel:

Ciao Harry, ik lees dat het weer bij jou ook niet al te best is. Wij komen nu in de buurt van Kranj, Slovenië en hebben te maken met dezelfde depressie. Vandaag na 25km, voornamelijk bergop en een stormwind tegen, de pijp aan Maarten gegeven. Ben zelfs van de weg af gewaaid. È proprio il tempo cazzo. Komende dagen gaat het langzaam beter worden zegt men en daar rekenen wij ook op, toch? Ik neem aan dat je vanui Verona over Montagnana fietst. Waren wij vorig jaar op onze tocht naar Venetië. Was beslist de moeite waard. Ik wens je een voorspoedige tocht. Cari saluti, Wiel.

• 22 Mei 2015 - 23:01

Ton En Marlies V Deelen:

Je gaat weer als een speer. Je moet ondertussen al aardig wat eelt op je k... hebben!
    En je verhalen zijn weer als vanouds zeer lezenswaardig.
    Geniet lekker tussendoor van het mooie Italiaanse landschap, het lekkere Italiaanse eten en puoi parlare l'italiano tutto il tempo lí!
    Cordiali saluti. Marlies en Ton

• 23 Mei 2015 - 22:34

Jos En Rosal :

Het schiet al aardig op dat fiets triple van jou!
    Hoop dat de laatste 2 weken goed en droog verlopen en dat je veilig in Rome aankomt

Nog bedankt voor de sms voor Jos zijn verjaardag
    Na de bruiloft van Annemiek vonden we het welletjes en zijn we met de verjaardag gaan golfen in Duitsland
    Hier is het nu heftig Jos zijn moeder ligt op sterven denken dat het vlug zal afgelopen zijn
    Met je schoonmoeder gaat het vooruit gaat naar de revalidatieafdeling waar ze gaat oefenen om zo snel mogelijk weer naar huis te kunnen gaan
    Zo de groeten Jos en Rosal

Harry

68 jaar, gepensioneerd huisarts met passie voor fietsen, het liefst met de trekkingfiets, maar ook met de tour- of racefiets. 2 jaar geleden naar Santiago de Compostela gefietst, totaal 2700km, vanaf Pamplona samen met Frans Roebroeck. Zie: harrynaarsantiago.waarbenjiji.nu Ik werkte en woon in Reuver. Support door partner Marijke, m'n 4 kinderen en 5 kleinkinderen, overige familieleden, (fiets)vrienden, hockeyvrienden, collega's, assistentes en overige. Fietsmaatje Ger Lenssen, ook uit Reuver, ervaren (trekking)fietser, fietst vanaf Rome met mij mee terug naar Reuver.

Actief sinds 20 April 2015