ma 11 mei - Reisverslag uit Sigmaringen, Duitsland van Harry Megen - WaarBenJij.nu ma 11 mei - Reisverslag uit Sigmaringen, Duitsland van Harry Megen - WaarBenJij.nu

ma 11 mei

Door: Harry van Megen

Blijf op de hoogte en volg Harry

12 Mei 2015 | Duitsland, Sigmaringen

Op naar Tübingen. Een echte studentenstad: allemaal slimme typetjes, de meeste op een fiets, met rugzak en alleen maar aandacht voor hun smartphone. De Altstadt is erg mooi, vooral de Marktplatz met het Rathaus en de grote vakwerkhuizen, strak beschilderd in allerlei bonte kleuren. De weg vervolgend begon het uitzichtloze bestijgen van de Schwäbische Alb. Eenmaal over de top word je beloond met zacht glooiende landschappen met lieflijke dorpjes en grotere en kleinere voortkabbelende beken. Ook weer veel bospaadjes, vaak langs spoorlijntjes. Tot nu zijn de weergoden me waarlijk gunstig gezind. Alweer volop zon vandaag, warm > 25° en weinig wind. Deze dag geëindigd na 88,8 km in Sigmaringen aan de Donau, bekend van het slot van de Hohenzollern, waartoe o.a. Kaiser Wilhelm I behoorde. Ik vond er aan de voet van dit slot een best wel luxe hotelletje, dat bleek door meerdere fietsers ontdekt te zijn.

Harry

68 jaar, gepensioneerd huisarts met passie voor fietsen, het liefst met de trekkingfiets, maar ook met de tour- of racefiets. 2 jaar geleden naar Santiago de Compostela gefietst, totaal 2700km, vanaf Pamplona samen met Frans Roebroeck. Zie: harrynaarsantiago.waarbenjiji.nu Ik werkte en woon in Reuver. Support door partner Marijke, m'n 4 kinderen en 5 kleinkinderen, overige familieleden, (fiets)vrienden, hockeyvrienden, collega's, assistentes en overige. Fietsmaatje Ger Lenssen, ook uit Reuver, ervaren (trekking)fietser, fietst vanaf Rome met mij mee terug naar Reuver.

Actief sinds 20 April 2015