di 23 juni - Reisverslag uit Siena, Italië van Harry Megen - WaarBenJij.nu di 23 juni - Reisverslag uit Siena, Italië van Harry Megen - WaarBenJij.nu

di 23 juni

Door: Harry van Megen

Blijf op de hoogte en volg Harry

25 Juni 2015 | Italië, Siena

Vandaag een rustdag in Siena. Tot Porta Ovile met de bus naar de stad. Weer erg warm vandaag, ca.35°. De basiliek van S. Francesco die in de steigers stond, was ons eerste doel. Vandaar naar de druk bezochte wereldberoemde Campo met de typische schaalvorm en het Palazzo met de bijna 100m hoge toren. Bezoekers uit de hele wereld zitten, staan of liggen hier te genieten van de beslotenheid van het plein met de hoge eeuwenoude huizenrij rondom. Een klas schoolkinderen op excursie is de enige dissonant in de lome rust die over de Campo heerst. De Dom met de horizontale zebrastrepen en de rijkelijk van beeldhouwwerk voorziene voorgevel ligt op een steenworp afstand. De volgende kerk in het rijtje is de basiliek van San Domenico, ook in de steigers. Hier wordt het hoofd van St. Catharina, in Siena geboren, bewaard als relikwie. Vanaf het hooggelegen plein bij de basiliek prachtig uitzicht op de stad. Gewoon door Siena wandelen is al een belevenis op zich, om de sfeer te proeven van de ruw geplaveide straatjes, waar de bloemen en de buitenhangende was de huizengevels versieren.
Gelukkig voelt het been van Ger al een stuk beter, zodat we morgen met optimisme de rit van ruim 75km naar Florence kunnen beginnen. 's Avonds in hetzelfde restaurantje als gisteren in de buurt van ons hotel voor de verandering heerlijke kalfsbiefstuk met frites gegeten.

Harry

68 jaar, gepensioneerd huisarts met passie voor fietsen, het liefst met de trekkingfiets, maar ook met de tour- of racefiets. 2 jaar geleden naar Santiago de Compostela gefietst, totaal 2700km, vanaf Pamplona samen met Frans Roebroeck. Zie: harrynaarsantiago.waarbenjiji.nu Ik werkte en woon in Reuver. Support door partner Marijke, m'n 4 kinderen en 5 kleinkinderen, overige familieleden, (fiets)vrienden, hockeyvrienden, collega's, assistentes en overige. Fietsmaatje Ger Lenssen, ook uit Reuver, ervaren (trekking)fietser, fietst vanaf Rome met mij mee terug naar Reuver.

Actief sinds 20 April 2015