di 19 mei - Reisverslag uit Rovereto, Italië van Harry Megen - WaarBenJij.nu di 19 mei - Reisverslag uit Rovereto, Italië van Harry Megen - WaarBenJij.nu

di 19 mei

Door: Harry van Megen

Blijf op de hoogte en volg Harry

20 Mei 2015 | Italië, Rovereto

Eerst nog weer de nodige km's appelbomen, bijna aan één stuk. Een paar spatjes regen, tegen de middag weer droog en zonnig. In de buurt van het Lago di Caldaro voor de afwisseling ook wijngaarden. Bij Ora/Auer kwam ik weer bij de Adige uit. Fietsend op de dijk door het brede dal met rechts de Adige en links..... appelbomen, kwam ik aan bij Salorno. Na meer dan 50km! vrijwel alleen deze fruitbomen, kregen nu de wijngaarden de overhand. Hierna wordt ook officieel geen Duits meer gesproken. Hier begint het echte Italiē met als eerste grote stad Trento. In sneltreinvaart door deze monumentale stad gereden met het Piazza Duomo als hoogtepunt. In het midden van dit plein de Neptunusfontein, omringd door de imposante dom met het vroeger bisschoppelijke Palazzo Pretoria en een aantal huizen met schitterende muurschilderingen. Vanaf hier doorgedieseld naar Rovereto, ruim 25 km verder, vooral om de schade van gisteren wat in te halen. Ook een sfeervolle stad met smalle steegjes en trappen, huizen met arcaden en balkons en ook weer kleurige fresco's. Om een kamer te vinden was niet zo eenvoudig. Het VVV-kantoor ging net dicht, de jeugdherberg was vol en m'n smartphone verbrak elke keer de verbinding als ik telefonisch wilde reserveren. Dan maar aan huis de B&B's proberen die in mijn boekje staan. Nr.1 deed niet open, nr.2 zag er niet uit, nr.3 was vol. Met een beetje zielig doen ging de eigenares op mijn verzoek met een andere B&B in de buurt bellen. Door 2 bevallige, goedgeluimde en behulpzame dochters werd ik naar mijn kamer gebracht, een prachtig oud huis aan een binnenhof, comfortabel en modern ingericht voor mij allleen. Alle moeheid was na 120 km ineens verdwenen. Eind goed, al goed.

• 20 Mei 2015 - 09:13

Gerard:

Beste Harrie,
    Heb je nog wel tijd om van al dat moois om je heen te genieten?

• 21 Mei 2015 - 20:15

Leonie En Louis:

Hallo Harry,
    Om deze tijd zul je wel de " Giro" er op hebben zitten ( lokale Tegelse tijd 20.15 u ).
    Genoeg appels voor de dorst geplukt ?? Je gaat als een speer, als je zo doorgaat ben je er veel te snel. Petje af voor de prestatie die je levert ! Wij doen t je niet na. Harry, misschien tot ergens onderweg in bella Italië. Wij vertrekken morgen richting t zuiden.
    Voor jou een buon viaggio a bicicletta, arrivederci
    Leonie en Louis

Harry

68 jaar, gepensioneerd huisarts met passie voor fietsen, het liefst met de trekkingfiets, maar ook met de tour- of racefiets. 2 jaar geleden naar Santiago de Compostela gefietst, totaal 2700km, vanaf Pamplona samen met Frans Roebroeck. Zie: harrynaarsantiago.waarbenjiji.nu Ik werkte en woon in Reuver. Support door partner Marijke, m'n 4 kinderen en 5 kleinkinderen, overige familieleden, (fiets)vrienden, hockeyvrienden, collega's, assistentes en overige. Fietsmaatje Ger Lenssen, ook uit Reuver, ervaren (trekking)fietser, fietst vanaf Rome met mij mee terug naar Reuver.

Actief sinds 20 April 2015