za 18 juli - Reisverslag uit Gulpen, Nederland van Harry Megen - WaarBenJij.nu za 18 juli - Reisverslag uit Gulpen, Nederland van Harry Megen - WaarBenJij.nu

za 18 juli

Door: Harry van Megen

Blijf op de hoogte en volg Harry

18 Juli 2015 | Nederland, Gulpen

Vanaf ons hotel was het maar een paar honderd meter de weg af tot de Vennbahn. Na de zware rit van gisteren was het vandaag een makkie over deze erg populaire fietsweg, gemeten aan het aantal fietsers die we tegenkwamen. Voor een groot deel gaat het over een oude spoorweg, wat het relatief vlakke verloop verklaart met geleidelijk stijgen en dalen. Van Troisvierges, door St. Vith, langs Waimes en Monschau eindigt de route in Aken, over het hele traject duidelijk bewegwijzerd. Door bossen, langs dorpjes en weilanden met fantastisch uitzicht op de Ardennen en de Eifel maakt deze weg tot een eldorado voor fiets- en natuurliefhebbers. De Hoge Vennen, heideachtig en omheind, zijn een lust voor het oog. Bij Raeren zijn we van de route afgeweken om met hulp van de GPS de kortste weg naar ons hotel in Epen te nemen, nog maar 23 km. Door onbekende dorpjes, over veldwegen, heuvel op, heuvel af. Uiteindelijk via Moresnet de grens over naar Nederland. Wat een mooie uitzichten op de Voerstreek en het Zuidlimburgse heuvelland. Deze kunnen wedijveren met alle landschappen die we al die weken onderweg gezien hebben. Dat ik 5000 km heb moeten rijden om dit te ontdekken ! Enfin, om half zes vanmiddag kwamen we aan in hotel "de Kroon" in Epen met 115 km op de teller. Morgen de laatste etappe tot thuis in Reuver. We verheugen ons op het weerzien met iedereen.

• 19 Juli 2015 - 00:52

Pierre En Hilda:

Ger en Harry,

De finish is in zicht...
    Welkom oppe Ruiver..geweldige prestatie.....

• 19 Juli 2015 - 08:32

Jose En Leo:

Harry, wiij feliciteren jou met deze geweldige prestatie.
    Wij hebben jou gevolgdmen zullen je reisverskagen missen?
    Nogmaals proficiat met het behaalde succes.

José en Leo

• 19 Juli 2015 - 08:48

Gerda:

Beste Harrie en Ger!
    Wens jullie een hele goede fietstocht door ons Limburgse Land....ook heel erg mooi......en een van harte "welkom terug" op de Ruiver! Wat een geweldige prestatie! En wat zal ik je dagelijkse reisverslagen missen, het was een genot om deze te lezen! Geniet van deze dag...met een heerlijk vooruitzicht om weer "thuis" te zijn straks! Nogmaals Petje af en proficiat!
    Groetjes uit Swalmen.

• 19 Juli 2015 - 09:33

Leonie En Louis:

Goede morgen samen,
    Harry, we hebben genoten van de prachtige, kleurrijke verslagen van deze geweldige fietstocht. Dank !!
    Welkom thuis " oppe Ruiver ".
    Tot ziens, Leonie en Louis

• 19 Juli 2015 - 10:50

Astrid:

Hallo Harry,

Welkom thuis voor jou en je fietsmaatje. Voorwaar, een geweldige prestatie.

Heerlijk voor jullie om iedereen weer te zien en thuis te zijn maar ik zal je kostelijke verslagen iedere dag heel erg missen.

Hartelijke groet,
    Astrid.

• 19 Juli 2015 - 15:36

Jack En Ciel:

hoi Harry en Ger,

Proficiat met deze geweldige prestatie, bij elkaar toch maar eventjes 8000 km afgelegd door prachtige natuur, dorpen en steden.
    Ook wij hebben genoten van de reisverslagen.
    Welkom thuis oppe Ruiver.

Jack en Ciel

• 19 Juli 2015 - 21:43

Arthur Van De Walle:

Dag Harry (en Ger ook natuurlijk),

Moet goed voelen na zo'n fantastische prestatie, wat een reis! Dank voor de verslagen, was bijzonder om het te kunnen volgen op deze manier! Alvast gefeliciteerd met de thuiskomst na een aparte reis per fiets (kun je nog wel op een gewone stoel zitten?) Ben benieuwd een keer mondeling te horen hoe het was, in oktober of eerder! Hartelijke groeten thuis, je bent er bijna, groet Arthur

• 19 Juli 2015 - 21:47

Har Ottenheym:

Hallo Harrie en Ger,

Ik heb genoten van de reisverslagen. Welkom oppe Ruiver

Groet,

Har Ottenheym

Harry

68 jaar, gepensioneerd huisarts met passie voor fietsen, het liefst met de trekkingfiets, maar ook met de tour- of racefiets. 2 jaar geleden naar Santiago de Compostela gefietst, totaal 2700km, vanaf Pamplona samen met Frans Roebroeck. Zie: harrynaarsantiago.waarbenjiji.nu Ik werkte en woon in Reuver. Support door partner Marijke, m'n 4 kinderen en 5 kleinkinderen, overige familieleden, (fiets)vrienden, hockeyvrienden, collega's, assistentes en overige. Fietsmaatje Ger Lenssen, ook uit Reuver, ervaren (trekking)fietser, fietst vanaf Rome met mij mee terug naar Reuver.

Actief sinds 20 April 2015