vrij 17 juli - Reisverslag uit Reuland, Luxemburg van Harry Megen - WaarBenJij.nu vrij 17 juli - Reisverslag uit Reuland, Luxemburg van Harry Megen - WaarBenJij.nu

vrij 17 juli

Door: Harry van Megen

Blijf op de hoogte en volg Harry

18 Juli 2015 | Luxemburg, Reuland

Vannacht een onweersbui gehad in Mersch. Bij het opstaan stond de zon alweer aan de hemel ons op te wachten. In een patisserie in Mersch een stevig ontbijt genomen met bruine broodjes ham en kaas en koffie. Met hulp van enkele inwoners het fietspad naar Ettelbrück gevonden, een prachtige brede geasfalteerde weg zonder oneffenheden door het dal van de Alzette, langs de spoorlijn. Rond Ettelbrück was het niet eenvoudig de weg te vervolgen. Eerst door een Belgisch echtpaar op een tandem de verkeerde richting opgestuurd, later nog eens door een fout in ons routeboekje. Tot Wiltz de Sûre gevolgd, niet alleen door het dal, want af en toe ging de weg ook steil omhoog, zoals bij Bourscheid met het markante kasteel hoog op een heuveltop. Een km-lange stevige klim was nodig om erlangs te komen. De vers bereide sandwiches door het meisje van de supermarkt in Wiltz deden daarna wonderen. Natuurlijk met koude cola en melk erbij. Weer topfit het fietspad naar Schleif genomen en vandaar met hulp van de GPS de weg naar Troisvierges afgelegd om daar de Vennbahn op te gaan, een populaire fietsweg van 125 km door Luxemburg, België en Duitsland. In Burg Reuland dankbaar gebruik gemaakt van een hotel vlakbij de route. 115 km zat er inmiddels op.

• 18 Juli 2015 - 23:20

Emile:

Jullie naderen langzamerhand de meet! Mooie prestatie en voor ons jammer-genoeg het einde aan een fijn leesbare anekdotische verslag van een bijzondere fietstrip.

Nog een paar mooie fietsdagen toegewenst en wellicht donderdag weer op de fiets?

Emile

Tags: Vennbahn

Harry

68 jaar, gepensioneerd huisarts met passie voor fietsen, het liefst met de trekkingfiets, maar ook met de tour- of racefiets. 2 jaar geleden naar Santiago de Compostela gefietst, totaal 2700km, vanaf Pamplona samen met Frans Roebroeck. Zie: harrynaarsantiago.waarbenjiji.nu Ik werkte en woon in Reuver. Support door partner Marijke, m'n 4 kinderen en 5 kleinkinderen, overige familieleden, (fiets)vrienden, hockeyvrienden, collega's, assistentes en overige. Fietsmaatje Ger Lenssen, ook uit Reuver, ervaren (trekking)fietser, fietst vanaf Rome met mij mee terug naar Reuver.

Actief sinds 20 April 2015