woe 15 juli - Reisverslag uit Silly-sur-Nied, Frankrijk van Harry Megen - WaarBenJij.nu woe 15 juli - Reisverslag uit Silly-sur-Nied, Frankrijk van Harry Megen - WaarBenJij.nu

woe 15 juli

Door: Harry van Megen

Blijf op de hoogte en volg Harry

15 Juli 2015 | Frankrijk, Silly-sur-Nied

Goed ontbijt gehad en hartelijk afscheid genomen van Michèle en Jacky. In Maixe weer de route opgepakt. Het blijft genieten van de natuur en het magnifieke weer dat maar blijft aanhouden (25-30°). We zijn echte bofkonten. Ger is nog altijd euforisch over het herstel van zijn stalen ros. Geen heuvel is hem te hoog. Ook vandaag weer achtbanen met kuitenbijters tot 13%. Dat levert wel prachtige vergezichten op met eindeloze graanvelden en dorpjes die zich genoegzaam koesteren in de zon. De boeren haasten zich met grote machines over de weg om al het graan waar ze een heel jaar voor gewerkt hebben op tijd van de akkers te halen. Bij Courcelles-Chaussy de afslag naar Metz genomen om in Silly sur Nied na 100 km af te stappen bij ons hotel. Morgen willen we tot voorbij de stad Luxemburg komen.

Harry

68 jaar, gepensioneerd huisarts met passie voor fietsen, het liefst met de trekkingfiets, maar ook met de tour- of racefiets. 2 jaar geleden naar Santiago de Compostela gefietst, totaal 2700km, vanaf Pamplona samen met Frans Roebroeck. Zie: harrynaarsantiago.waarbenjiji.nu Ik werkte en woon in Reuver. Support door partner Marijke, m'n 4 kinderen en 5 kleinkinderen, overige familieleden, (fiets)vrienden, hockeyvrienden, collega's, assistentes en overige. Fietsmaatje Ger Lenssen, ook uit Reuver, ervaren (trekking)fietser, fietst vanaf Rome met mij mee terug naar Reuver.

Actief sinds 20 April 2015