do 9 juli - Reisverslag uit Château Gaillard, Frankrijk van Harry Megen - WaarBenJij.nu do 9 juli - Reisverslag uit Château Gaillard, Frankrijk van Harry Megen - WaarBenJij.nu

do 9 juli

Door: Harry van Megen

Blijf op de hoogte en volg Harry

09 Juli 2015 | Frankrijk, Château Gaillard

De dag begonnen met een ontbijt buiten voor ons chalet, geserveerd door de campingbaas persoonlijk. Daarna was het meteen vol aan de bak. Heuvel op, heuvel af met kuitenbijters tot 14%. Op de vlakke weggedeelten speelde de weer harde tegenwind ons parten, waardoor onze snelheid vaak onder 15 km/u bleef. Ook bergaf meestal stevig meetrappen. Met een temp. rond 22° was het verder prima fietsweer. De natuur was weer bekoorlijk, vooral de meertjes nabij de heuveltoppen waren van een betoverende schoonheid. De dorpjes onderweg maakten een doodse indruk, er viel weinig te zien of te beleven. Ons hotel bij Château Gaillard, ong. t.h.v. Lyon, ligt op bijna 100km van ons startpunt vandaan. In een groot wegrestaurant, Poivre Rouge, hebben we ons tegoed gedaan aan een 3 gangenmaaltijd, verrijkt met bier en koffie na. Al met al een zware étappe met een goede afronding.

• 10 Juli 2015 - 09:33

Gerard:

Wij hebben de indruk dat jullie het eigen nest gaan ruiken hoe dichter je daar naar toe gaat. Dat geeft sowieso een extra versnelling. Toch petje af voor deze ongelofelijke prestatie. Groet uit de lage landen, Leinie en Gerard

Harry

68 jaar, gepensioneerd huisarts met passie voor fietsen, het liefst met de trekkingfiets, maar ook met de tour- of racefiets. 2 jaar geleden naar Santiago de Compostela gefietst, totaal 2700km, vanaf Pamplona samen met Frans Roebroeck. Zie: harrynaarsantiago.waarbenjiji.nu Ik werkte en woon in Reuver. Support door partner Marijke, m'n 4 kinderen en 5 kleinkinderen, overige familieleden, (fiets)vrienden, hockeyvrienden, collega's, assistentes en overige. Fietsmaatje Ger Lenssen, ook uit Reuver, ervaren (trekking)fietser, fietst vanaf Rome met mij mee terug naar Reuver.

Actief sinds 20 April 2015