ma 6 juli - Reisverslag uit La Bégude-de-Mazenc, Frankrijk van Harry Megen - WaarBenJij.nu ma 6 juli - Reisverslag uit La Bégude-de-Mazenc, Frankrijk van Harry Megen - WaarBenJij.nu

ma 6 juli

Door: Harry van Megen

Blijf op de hoogte en volg Harry

07 Juli 2015 | Frankrijk, La Bégude-de-Mazenc

Na een stevig ontbijt en mijnerzijds weemoedig afscheid verder getogen naar Bollène en Suze la Rousse om daar aan te sluiten op de groene weg. Weer een superhete dag rond de 40°, zelfs het asfalt begon te smelten. Natgezweet van de brandende hitte blijf je drinken, zelfs lauwwarm water uit de bidon. Veel velden met heerlijk geurende lavendel, rijp voor de oogst, gezien. Ook de wijngaarden en zonnebloemen ontbraken niet. In Valréas onze middagstop in een typisch Franse uitbating gemaakt met grote hoge ramen en een brede luifel boven het buitenterras aan de voorkant. Het parcours was tot 15 km voor het einde van de etappe ook nu weer vrij vlak. Bij La Bégude de Mazenc werden we ontvangen in een chambre d'hôte, een prachtig onderhouden oud huis waar de koele buitenoverkapping een weldaad was. Een koud bier was bij deze hitte onze redding. De gastheer heeft zelfs voor ons een hele avondmaaltijd met eend en gebakken aardappelen bereid. Met de Rhônewijn was het helemaal af. Het was de ruim 75 km door de hitte zeker waard.

• 07 Juli 2015 - 09:01

Wilmy:

Dag Harry,
    Als je de hele reis bekijkt, schiet het flink op.......... Ruiver komt weer in zicht.
    Prachtig je verhalen. Het wonderschone Umbrië voor mij nog iets mooier dan Toscane .
    Ben daar helemaal verliefd op geworden.
    Maar nu je verhalen over Frankrijk, weer even helemaal terug daar.
    Zeker bij Teus en Jennita. Heerlijke vakantie gehad daar jaren geleden.
    Wens jullie nog een goed vervolg van de reis, met hopelijk weinig panne......
    Geniet ervan.
    Groetjes, Wilmy.

• 07 Juli 2015 - 15:28

Gerda:

Hallo Harrie en Ger,
    Wauw....dat was ff niet fijn daar bij de Camarque...jammer...maar uiteindelijk geen ernstige schade aan de fiets! Wat leuk dat jullie bij je vrienden bent geweest...goed verwend zeker? En nu via de "Groene weg" richting Ruiver! Nog fijne en vooral veilige fiets kilometers en blijf genieten!
    Groetjes Gerda

Tags: hottest day

Harry

68 jaar, gepensioneerd huisarts met passie voor fietsen, het liefst met de trekkingfiets, maar ook met de tour- of racefiets. 2 jaar geleden naar Santiago de Compostela gefietst, totaal 2700km, vanaf Pamplona samen met Frans Roebroeck. Zie: harrynaarsantiago.waarbenjiji.nu Ik werkte en woon in Reuver. Support door partner Marijke, m'n 4 kinderen en 5 kleinkinderen, overige familieleden, (fiets)vrienden, hockeyvrienden, collega's, assistentes en overige. Fietsmaatje Ger Lenssen, ook uit Reuver, ervaren (trekking)fietser, fietst vanaf Rome met mij mee terug naar Reuver.

Actief sinds 20 April 2015