woe 1 juli - Reisverslag uit Sanary-sur-Mer, Frankrijk van Harry Megen - WaarBenJij.nu woe 1 juli - Reisverslag uit Sanary-sur-Mer, Frankrijk van Harry Megen - WaarBenJij.nu

woe 1 juli

Door: Harry van Megen

Blijf op de hoogte en volg Harry

02 Juli 2015 | Frankrijk, Sanary-sur-Mer

Vol goede moed 's morgens weer op pad, genietend van het stabiel mooie weer, de uitzichten op zee en de Provençaalse bossen. Je blijft er wel van drinken, behalve veel water, ook koffie en cola. Vandaag een korte af te leggen afstand gepland. De kustlijn gevolgd met een tussenstop in Toulon, waar Ger de communicatie met thuis moest herstellen door een nieuwe simkaart voor Frankrijk aan te schaffen. De telefoonwinkel ligt naast de kathedraal, dus zijn we daar ook binnengelopen. Behalve de mooie architectuur van het gebouw als geheel, geen opvallende zaken aan het interieur. Onze weg door Toulon vervolgd langs de Opera waar tot onze aangename verrassing druk werd gerepeteerd voor de aangekondigde uitvoering. Volgens Ger was dit zang van de bovenste plank. De Place de la Liberté kon ons ook erg bekoren. Daarna was het tijd om door te rijden naar Sanary sur Mer waar ons volgende nachtverblijf is. Na 75 km heb je nog tijd over voor andere zaken. 's Avonds op een terrasje gegeten en daarna langs een lange rij kraampjes gelopen waar allerlei producten te koop werden aangeboden van Provençaalse huisvlijt. Veel moois gezien. Met muziek en drank erbij weer een heel gezellige avond gehad. Morgen staat Marseille op het programma.

• 02 Juli 2015 - 10:20

Leo En José:

Hallo Harry,

Wij genieten nog steeds van jouw reisverslagen en kijken er iedere dag naar uit.
    Vandaag Marseille, vergeet niet pastis te drinken en naar de vieux port te gaan.
    Helemaal de moeite waard.
    Je staat nu onder de hoede van notre dame de la garde.
    Veel fietsplezier met je makker Ger.

Veel groeten van ons José en Leo

• 02 Juli 2015 - 12:31

Gerda:

Hallo fietsers. Leuke verslagen weer! Ik herken het tunneltje bj San Remo...fietste er het vorig jaar door...! Ja..en nu fietsen jullie door een mooi stukje Frankrijk..langs de kust, mooie stranden, mooie huizen, mooi achterland helaas een iets minder hotel begreep ik...maar je hebt inderdaad soms mindere dagen Maar op de foto's ziet het allemaal prachtig uit en jullie ook! Knap om met deze hitte te fietsen.....
    Goede verdere tocht!
    Groetjes
    Gerda

Harry

68 jaar, gepensioneerd huisarts met passie voor fietsen, het liefst met de trekkingfiets, maar ook met de tour- of racefiets. 2 jaar geleden naar Santiago de Compostela gefietst, totaal 2700km, vanaf Pamplona samen met Frans Roebroeck. Zie: harrynaarsantiago.waarbenjiji.nu Ik werkte en woon in Reuver. Support door partner Marijke, m'n 4 kinderen en 5 kleinkinderen, overige familieleden, (fiets)vrienden, hockeyvrienden, collega's, assistentes en overige. Fietsmaatje Ger Lenssen, ook uit Reuver, ervaren (trekking)fietser, fietst vanaf Rome met mij mee terug naar Reuver.

Actief sinds 20 April 2015