zo 28 juni - Reisverslag uit San Remo, Italië van Harry Megen - WaarBenJij.nu zo 28 juni - Reisverslag uit San Remo, Italië van Harry Megen - WaarBenJij.nu

zo 28 juni

Door: Harry van Megen

Blijf op de hoogte en volg Harry

28 Juni 2015 | Italië, San Remo

Zondag. Genua gaat naar het strand. Dan moet je wel minstens 15 km verderop, om voorbij het havengebied te komen. Eerst ontbeten in een koffiebar aan de haven. Negerjongens met grote plasticzakken lopen voorbij richting centrum om daar hun koopwaar aan de man te brengen. Als je vanaf de bar omhoog kijkt naar de stad, zie je allemaal grote monumentale panden uit de glorietijd van Genua. Over de SS1 gefietst bergop, bergaf richting San Remo. Eenmaal buiten de havens beginnen de boulevards met de palmen en de vele bloemen. De Ligurische kust heet met recht de riviera dei fiori, de bloemenrivièra. Massaal spoedt het volk zich naar het strand in de auto, of op evenzoveel scooters en motors die zich behendig langs de autofiles wringen, dus Ger en ik ook. Wonderschone uitzichten op de kusten. Bij de stranden lange rijen kleedhokjes voor de zonaanbidders die zij aan zij, rij aan rij liggen, met of zonder parasol. Je kon het mensenvlees bijna horen sudderen. In Albissola hebben we onszelf overgegeven aan het strandritueel: schoenen, sokken en shirt uit, goed ingesmeerd met factor 50 zonnebrandcrème. Met een zeewindje was het goed uit te houden bij 35° of iets meer. Vandaag maar 50km gefietst, de overige 100km van Saviola naar San Remo met de trein gedaan. Ook nu weer een hotel vlakbij de haven. Morgen via Monaco en Nice naar Cannes, alles op de fiets.

Harry

68 jaar, gepensioneerd huisarts met passie voor fietsen, het liefst met de trekkingfiets, maar ook met de tour- of racefiets. 2 jaar geleden naar Santiago de Compostela gefietst, totaal 2700km, vanaf Pamplona samen met Frans Roebroeck. Zie: harrynaarsantiago.waarbenjiji.nu Ik werkte en woon in Reuver. Support door partner Marijke, m'n 4 kinderen en 5 kleinkinderen, overige familieleden, (fiets)vrienden, hockeyvrienden, collega's, assistentes en overige. Fietsmaatje Ger Lenssen, ook uit Reuver, ervaren (trekking)fietser, fietst vanaf Rome met mij mee terug naar Reuver.

Actief sinds 20 April 2015