za 27 juni - Reisverslag uit Genua, Italië van Harry Megen - WaarBenJij.nu za 27 juni - Reisverslag uit Genua, Italië van Harry Megen - WaarBenJij.nu

za 27 juni

Door: Harry van Megen

Blijf op de hoogte en volg Harry

28 Juni 2015 | Italië, Genua

Vanaf Arcola vlot La Spezia bereikt, ca. 13 km. Een douanebeambte in de haven stuurde ons naar de boot voor Cinque Terre. Bij deze hitte, meer dan 35°, was de tocht over zee naar de 5 beroemde dorpjes die op de erfgoedlijst van de Unesco staan nog meer gewenst. De ligging tegen steile rotswanden en de kleurenrijkdom van de huizen is inderdaad betoverend. Je vraagt je af waarom mensen zo willen wonen, afgesloten van de buitenwereld, alleen bereikbaar via zee en enkele steile voetpaadjes. Dat het een commercieel succes is, bewijst de drukte in en rond de plaatsjes en de vele rondvaartboten die af en aan varen. Gelukkig konden onze fietsen mee op de boot. Vanaf het laatste dorp, Monterosso, zijn we met de trein verder gegaan naar Rapallo om vandaar de laatste 35km naar ons hotel in Genua te fietsen. Op het nippertje de trein gehaald. Er zijn geen borden op de perrons, de ene spoorwegbeambte stuurde ons naar perron 1, de ander naar perron 2. Met 2 loodzware fietsen trappen op en af, liften zijn er niet, en vanaf het veel lager gelegen perron gingen de fietsen ternauwernood door de deur. Na flink wat klimmen en dalen in ons hotel aangekomen in een havenwijk van Genua. Een ware smeltkroes van huidskleuren en rassen, vooral veel Afrikaners en Indiërs. Aan de haven veel herrie en drukte vanwege een evenement voor vrijheid en democratie met geschminkte en verklede deelnemers. Hier vrijwel uitsluitend blanken. Met ons is het toch nog goed gekomen. Morgen naar San Remo.

• 28 Juni 2015 - 09:21

Gerda:

Een bekend stukje Italie weer! Zo mooi Cinque Terre...en heerlijk is het op de boot langs de kust. En voor jullie uiteraard ook lekker ff uitrusten! Herkenbaar je verhaal van het perron in Monterossa....en dan vanuit Genua straks een stukje over een tot fietspad gemaakte oude spoorlijn denk ik? Ook dit stuk van Italie is heel erg mooi! Fijn dat het met jullie weer goed is gekomen....geniet en fiets lekker verder!
    Gerda.

• 28 Juni 2015 - 09:22

Astrid:

Tjonge Harry, mijn bewondering voor jullie stijgt met de dag.

Wat een prestatie!!. En dan ook nog kans zien om ons iedere dag te verrassen met een supermooi geschreven reisverslag.

GEWELDIG!!!.
    Maar het is zeker goed om af en toe de ijzeren baan te nemen en jullie vermoeide onderdanen wat rust te gunnen.
    En een boottochtje is natuurlijk ook niet verkeerd.
    Gewoon doen hoor!!.
    Ik kijk al weer uit naar het verslag van morgen.

Veel plezier en goed op jullie zelf passen.

Groetjes,
    Astrid.

• 28 Juni 2015 - 09:42

Leonie En Louis:

Geweldig wat jullie allemaal zien en meemaken. Helemaal top, Italie is en blijft een prachtig land, in welke streek je ook komt. Voor ons is elk verslag op en top genieten en een feest van herkenning. Nu op naar Frankrijk, voor echte italie fans natuurlijk iets minder mooi!!!
    Bonne route et au revoir!
    Leonie en Louis

• 28 Juni 2015 - 16:49

Tini En Leo Sittard:

Hallo Harry !!

De bewondering waarmee je, en nu jullie, volgen groeit gestaag.
    Je reisverslagen lezende beseffen we welke voorbereidingstijd deze onderneming in
    beslag genomen heeft.
    Als je over ca. 3 weken weer thuis bent heb je een door ons niet te evenaren prestatie
    geleverd en houd je er een schat aan herinneringen aan over.
    Lichaam en geest hebben dan een geweldige en bewonderenswaardige prestatie geleverd.

Na terugkomst in Reuver wel even nagenieten, maar vooral goed uitrusten, want we
    hopen je op 1 augustus uitermate fit te zien op de 80 ste verjaardag van Tini.

Het gaat jullie goed op de verdere reis naar jullie vaderland, en veel groeten uit Sittard.

Harry

68 jaar, gepensioneerd huisarts met passie voor fietsen, het liefst met de trekkingfiets, maar ook met de tour- of racefiets. 2 jaar geleden naar Santiago de Compostela gefietst, totaal 2700km, vanaf Pamplona samen met Frans Roebroeck. Zie: harrynaarsantiago.waarbenjiji.nu Ik werkte en woon in Reuver. Support door partner Marijke, m'n 4 kinderen en 5 kleinkinderen, overige familieleden, (fiets)vrienden, hockeyvrienden, collega's, assistentes en overige. Fietsmaatje Ger Lenssen, ook uit Reuver, ervaren (trekking)fietser, fietst vanaf Rome met mij mee terug naar Reuver.

Actief sinds 20 April 2015