do 25 juni - Reisverslag uit Lucca, Italië van Harry Megen - WaarBenJij.nu do 25 juni - Reisverslag uit Lucca, Italië van Harry Megen - WaarBenJij.nu

do 25 juni

Door: Harry van Megen

Blijf op de hoogte en volg Harry

27 Juni 2015 | Italië, Lucca

Va bene met Ger z'n benen. Behoudens enkele klimmetjes, was de route tamelijk vlak vandaag. Wat minder boeiend landschap, alleen heuvels op de achtergrond. De eerste stop na Florence was Prato dat een mooi kasteel heeft en een Dom met fraaie zwartmarmeren pilaren. Omwille van de tijd Pistoia niet nader bekeken. Over Montecatini Terme valt ook weinig meer te zeggen dan dat het een sjieke badplaats is. Lucca, onze stopplaats vandaag heeft daarentegen meer te bieden. Een volledig ommuurd vestingstadje met smalle straatjes en vrijwel alle huizen in dezelfde bouwstijl, veel piazza's en kerken, zoals de Dom en de San Michele. In Lucca staat ook het geboortehuis met standbeeld van Puccini. De Piazza Napoleon werd volgebouwd met een immens podium en tribunes vanwege een jaarlijks muziekfestival. Ongeveer 100 km gereden om tot Lucca te komen. Geslapen in een fris, modern en keurig ingericht appartement van een jong stel.

• 27 Juni 2015 - 07:04

Annemieke:

Hoe vond je Lucca Harry? Ik ga er in september voor de tweede keer heen voor een tweeweekse cursus. Wist je dat Giacomo Puccini uit Lucca komt? Op bepaalde avonden wordt er muziek van hem gespeeld waar je onder het genot van een heerlijk glas wijn naar kunt luisteren. Er is een museum in zijn voormalig woonhuis.
    Ik heb mijn hart verloren aan Lucca.

Groetjes,
    Annemieke

• 27 Juni 2015 - 07:32

Gerda:

Hoi Harrie en Ger,
    Fijn dat "va bene gaat met de benen" ! Deze zijn toch heel erg belangrijk bij deze tocht!
    Lucca...ook een stad waar ik mijn hart aan heb verloren....zo knus...veel muziek en cultuur...mooie pleintjes...en niet zo "groot" als Florence en Sienna maar wel "groots". Kortom een heerlijk stadje.
    Groetjes Gerda

Tags: naar Lucca

Harry

68 jaar, gepensioneerd huisarts met passie voor fietsen, het liefst met de trekkingfiets, maar ook met de tour- of racefiets. 2 jaar geleden naar Santiago de Compostela gefietst, totaal 2700km, vanaf Pamplona samen met Frans Roebroeck. Zie: harrynaarsantiago.waarbenjiji.nu Ik werkte en woon in Reuver. Support door partner Marijke, m'n 4 kinderen en 5 kleinkinderen, overige familieleden, (fiets)vrienden, hockeyvrienden, collega's, assistentes en overige. Fietsmaatje Ger Lenssen, ook uit Reuver, ervaren (trekking)fietser, fietst vanaf Rome met mij mee terug naar Reuver.

Actief sinds 20 April 2015