woe 24 juni - Reisverslag uit Firenze, Italië van Harry Megen - WaarBenJij.nu woe 24 juni - Reisverslag uit Firenze, Italië van Harry Megen - WaarBenJij.nu

woe 24 juni

Door: Harry van Megen

Blijf op de hoogte en volg Harry

25 Juni 2015 | Italië, Firenze

Weer veel oogstrelende vergezichten van het Toscaanse heuvelland vandaag. Onze emigratieplannen worden steeds serieuzer. We willen niet naar de hemel. We willen naar Toscane. De warme zon zal er ook wel toe bijgedragen hebben dat we af en toe al te lyrisch naar de wereld kijken. Wonderwel heeft Ger weinig last meer van z'n been, zodat de korte venijnige klimmetjes na Siena zonder problemen genomen konden worden. Bij Fonterùtoli hebben we nog een omweggetje gemaakt om een Etruskische necropolis te bekijken. Het had meer weg van een enkel (familie)graf. In de buurt ook enkele grote stenen gezien die er uitzagen als hunnebedden. In een restaurantje aan de weg bij Castellina in Chianti ieder 2 dikke boterhammen met rauwe ham en kaas naar binnen gewerkt om de rest van de etappe naar Florence af te kunnen leggen. Vanaf hier ging het minder steil en meer bergaf door de Chiantistreek via Tavernelle, San Pancrazio en Cerbaia. Overal keurig rechte rijen met wijnstokken en olijfbomen op gelijke afstand van elkaar. Qua natuurschoon was dit voor ons beiden de mooiste etappe tot nu toe. Als afsluiting na 86km in Florence op afstand nog de Ponte Vecchio gezien en op weg naar ons hotel de Dom. Na onze douche de stad weer ingereden op de fiets. Er was haast geen doorkomen aan vanwege de enorme mensenmassa, op de been om het vuurwerk te gaan zien ter ere van de patroonheilige van de stad, San Giovanni Battista. Na het Palazzo Vecchio en de kerk van Santa Croce hielden wij het voor gezien.

• 25 Juni 2015 - 20:17

Jack:

Zo Harry en Ger, jullie genieten zo te lezen nu volop van het schilderachtige Toscane. Misschien moeten we jou, Harry nu maar eens gaan opgeven voor het programma "Droomhuis gezocht" van omroep Max. In dit programma gaat de maker samen met een echtpaar op zoek naar een drietal woningen in de streek waar zij het liefste zouden gaan wonen. Het door jou beschreven stukje Toscane zou zich daar wellicht voor lenen. Wie weet? We wensen jullie allebei een fijne terugreis naar het vlakke Nederland, maar dat duurt nog wel even. Maar ondertussen, geniet er maar volop van, hopelijk zonder verdere blessures!

Groetjes van Jeanne en Jack

Harry

68 jaar, gepensioneerd huisarts met passie voor fietsen, het liefst met de trekkingfiets, maar ook met de tour- of racefiets. 2 jaar geleden naar Santiago de Compostela gefietst, totaal 2700km, vanaf Pamplona samen met Frans Roebroeck. Zie: harrynaarsantiago.waarbenjiji.nu Ik werkte en woon in Reuver. Support door partner Marijke, m'n 4 kinderen en 5 kleinkinderen, overige familieleden, (fiets)vrienden, hockeyvrienden, collega's, assistentes en overige. Fietsmaatje Ger Lenssen, ook uit Reuver, ervaren (trekking)fietser, fietst vanaf Rome met mij mee terug naar Reuver.

Actief sinds 20 April 2015