do 28 mei - Reisverslag uit Città di Castello, Italië van Harry Megen - WaarBenJij.nu do 28 mei - Reisverslag uit Città di Castello, Italië van Harry Megen - WaarBenJij.nu

do 28 mei

Door: Harry van Megen

Blijf op de hoogte en volg Harry

29 Mei 2015 | Italië, Città di Castello

Voordat ik aan de afdaling van Pennabilli naar Ponte Messa begon, nog gauw zelf de remblokjes achter verwisseld. Eenmaal beneden in het dal aangekomen begon vandaar de weg weer geleidelijk te stijgen naar 983m hoogte. Sommige stukken gingen zelfs tot 9%, maar al met al was het goed te doen, zeker met zo'n prachtig weer de hele dag. Ondertussen genieten van de geweldige vergezichten die voortdurend wisselden van decor. In de afdaling een fantastische blik op het stuwmeer in de Tiber, het Lago di Montedoglio. Vanaf Sansepolcro, waar ik op een terrasje mijn energiebalans weer in evenwicht heb gebracht, was het weer vlak tot de volgende halteplaats, Città di Castello. Deze stad wordt voor een groot deel nog omringd door oude stadsmuren. Inmiddels ben ik met de 77km van vandaag de 2000km voorbij gegaan. Rome komt nu erg dichtbij, nog geen 250km meer. Morgen naar Assisi, waar ik een extra dag heb gepland. Met mijn fiets gaat het gelukkig ook weer helemaal goed.

• 29 Mei 2015 - 11:17

Gerard:

Beste Harry,
    Je gaat wel als een speer en wij, de donderdag ochtend fietsers, hebben je belevenissen onder het genot van een stuk vlaai met koffie, doorgenomen. Daarbij is je prestatie unaniem op een hoog nivo getild. We zullen je wederkomst in de groep van harte tegemoet zien. Geniet van alles wat je nog tegenkomt.

• 29 Mei 2015 - 12:18

Pierre Jetten:

Al lezend Harrie, snuif ik al meer cultuur en kunstgeschiedenis op, dan dat ik in jaren uit de boeken heb gehaald. Je bent uitstekend geschikt als reisverslaggever, misschien een nieuwe functie voor Roda JC , als deze club het lukt om de achterstand van 0-1 bij de return in Breda zondag weg te werken en volgend jaar de europacup gaat spelen. ??? De Giro dÍtalia is een prachtige strijd dit jaar, waar onze Hollander Kruiswijk lekker mee doet in de top 10. Maar dat is niks in vergelijk met onze cyclist Harrie van M.
    Rome we zijn er bijna dus, maar geniet nog even van de regio Assisi, waar hopelijk na de aardbevingen van enkele jaren terug de boel weer redelijk opgelapt is.
    He, fiets ze en See you !!
    Pierre en Hilda

• 29 Mei 2015 - 12:23

Charlotte:

Beste Harry,

Wat geweldig om op deze manier jouw Rome reis te volgen. Dit gaat een stuk sneller dan die van pap - maar zeker niet zonder ontberingen. Ik vind het fantastisch dat jullie zulke dingen doen! Ik wens je geweldige laatste kilometers! Dat Rome je in haar armen mag sluiten!

Lieve groet
    Charlotte Cremers (dochter van Rob - wandelaar naar Rome)
    Www.robnaarrome.nl

• 29 Mei 2015 - 13:59

Tini En Leo Sittard:

Harry !!

Het einde van je heenreis komt in zicht. Bravo voor je doorzettingsvermogen.
    We hebben dagelijks genoten van je reisverslagen. Bedankt !!!!!

We wensen je voor straks heel veel plezier tijdens je verblijf, samen met je familieleden,
    in Rome.
    Heel veel groeten uit Sittard!!

Harry

68 jaar, gepensioneerd huisarts met passie voor fietsen, het liefst met de trekkingfiets, maar ook met de tour- of racefiets. 2 jaar geleden naar Santiago de Compostela gefietst, totaal 2700km, vanaf Pamplona samen met Frans Roebroeck. Zie: harrynaarsantiago.waarbenjiji.nu Ik werkte en woon in Reuver. Support door partner Marijke, m'n 4 kinderen en 5 kleinkinderen, overige familieleden, (fiets)vrienden, hockeyvrienden, collega's, assistentes en overige. Fietsmaatje Ger Lenssen, ook uit Reuver, ervaren (trekking)fietser, fietst vanaf Rome met mij mee terug naar Reuver.

Actief sinds 20 April 2015