woe 27 mei - Reisverslag uit Pennabilli, Italië van Harry Megen - WaarBenJij.nu woe 27 mei - Reisverslag uit Pennabilli, Italië van Harry Megen - WaarBenJij.nu

woe 27 mei

Door: Harry van Megen

Blijf op de hoogte en volg Harry

27 Mei 2015 | Italië, Pennabilli

Op weg van Bellaria naar Santarcangelo om de route weer op te pakken was het licht aan 't regenen. Daar aangekomen moest ik een steil hellinkje op. Dus teruggeschakeld in de kleinste versnelling. Ik kreeg het ineens Spaans benauwd. Bij iedere pedaaltrap sprong de ketting over. Wat ik gevreesd had gebeurde nu. De nieuwe ketting pakte niet goed op de oude tandwieltjes achter. Intussen begon het steeds harder te regenen. Voor de plensbui losbarstte stond ik gelukkig op tijd onder een luifel, die hoorde bij een fitnesscentrum. Omdat de bui langer aanhield, besloot ik naar binnen te gaan. De eigenaar was allervriendelijkst en nadat ik hem mijn fietsprobleem had uitgelegd, bood hij mij spontaan aan samen even in zijn auto naar de plaatselijke fietsenzaak te rijden. Te gek. De monteur was bereid m'n fiets subito te repareren. Terug in de sportschool kreeg ik koffie aangeboden. Hoe goed kun je 't treffen? Mille grazie. Het was inmiddels droog geworden. Snel naar de fietsenzaak. Over 30 min. begon de middagpauze. In goed 5 min. had de monteur de cassette (set tandwieltjes achter) vervangen. Dolblij weer de weg op. Het voelde meteen veel beter. Had nu het gevoel dat de tandjes goed in de ketting vielen. Geen problemen meer gehad bij geen enkele helling daarna. Opgelucht kon ik nu ook weer genieten van de omgeving, fietsend langs de Marecchia. Nooit van gehoord, maar best een onstuimige rivier. Mogelijk gevolg van de heftige regenval. De Appenijnen waren intussen vol in beeld met frisgroene toppen en hier en daar met een fiere burcht opgetuigd. De laatste klim van 7km naar mijn 4sterrenhotel -alweer een ster erbij- in Pennabilli was tevens de langste en steilste van vandaag. De luxe van het hotel was zeer welkom na deze enerverende dag met slechts 67,5km op de meter.

• 28 Mei 2015 - 07:11

Astrid :

Goedemorgen Harry,

Wat een gelukje dat je op de juiste plaats op het juiste tijdstip bent gestopt.

Nu met een gerust gevoel aan de volgende etappe beginnen. En ongetwijfeld ga je de "verloren" kilometers vandaag wel weer ongedaan maken.

Dank je wel voor weer een vrolijk reisverslag. Het blijft genieten om dat te lezen.

Groetjes,
    Astrid.

• 28 Mei 2015 - 08:25

Gerda Suilen:

Hallo Harry,
    Tjeetje, dat moet geen fijn gevoel zijn geweest, de vrees dat de ketting het weer zou begeven...! Wat heerlijk dat je zo goed geholpen bent....dat zijn de kleine dingen die ook zo belangrijk zijn. Och en wat het aantal km betreft...het kan wat hebben.....je ligt toch goed op schema! Leuk verslag weer en nu met een goed gevoel op naar de Appenijnen, daar zul de kleine versnelling zeker ook nodig hebben!
    Groetjes
    Gerda

• 28 Mei 2015 - 12:24

Wim Rovers:

Hoi Harry,
    Weer een beetje pech gisteren met de tandwieltjes en ketting maar al met al verloopt de reis toch erg voorspoedig.
    We lezen praktisch iedere dag jouw verslag met veel plezier. Heel leuke ervaringen onderweg en heel veel mooie bezienswaardigheden.
    Nellie en ik wensen jou nog een voorspoedige reis en heel veel plezier onderweg en in Rome.

Groetjes,
    Nellie en Wim Rovers

• 28 Mei 2015 - 17:47

Leonie En Louis:

Hallo Harry,
    Ff een korte reactie op jouw " aangename " reis!! Inderdaad gisteren , woensdag ook bij ons in de Marche een verschrikkelijk noodweer. Hopelijk heb je de was en jezelf droog gehouden. Zelfs met een auto was t soms moeilijk op de weg, veel water, modder wat van de bergen af kwam etc. etc.
    We hopen voor jou dat t nu voorspoedig gaat, zeker met de fiets en dat de " panne " uit mag blijven. Je hebt nu meegemaakt dat de Italianen zo slecht nog niet zijn, gastvrij en behulpzaam.
    Komende zaterdag gaan we van de Marche naar de Toscane en zoals reeds eerder gezegd, wellicht ontmoeten we mekaar in de buurt van Assissi, wie weet, zou leuk zijn. In Lugo hebben we mekaar misgelopen.
    Sterkte, veel kijkgenot en plezier onderweg.
    Leonie en Louis

Harry

68 jaar, gepensioneerd huisarts met passie voor fietsen, het liefst met de trekkingfiets, maar ook met de tour- of racefiets. 2 jaar geleden naar Santiago de Compostela gefietst, totaal 2700km, vanaf Pamplona samen met Frans Roebroeck. Zie: harrynaarsantiago.waarbenjiji.nu Ik werkte en woon in Reuver. Support door partner Marijke, m'n 4 kinderen en 5 kleinkinderen, overige familieleden, (fiets)vrienden, hockeyvrienden, collega's, assistentes en overige. Fietsmaatje Ger Lenssen, ook uit Reuver, ervaren (trekking)fietser, fietst vanaf Rome met mij mee terug naar Reuver.

Actief sinds 20 April 2015