di 26 mei - Reisverslag uit Bellaria-Igea Marina, Italië van Harry Megen - WaarBenJij.nu di 26 mei - Reisverslag uit Bellaria-Igea Marina, Italië van Harry Megen - WaarBenJij.nu

di 26 mei

Door: Harry van Megen

Blijf op de hoogte en volg Harry

26 Mei 2015 | Italië, Bellaria-Igea Marina

De mozaïeken van het museum en het baptisterium waren ook erg mooi. Een goed begin van de dag. Vanaf het hotel enkele km's verder, voorbij Classe, kwam ik in een pijnbomenbos terecht. De paden waren natgeregend, maar nog goed begaanbaar tot ik ineens voor een grote plas water stond. Net voor mij reed een mountainbiker nietsvermoedend de plas in. Halverwege bleef hij steken en moest naast zijn fiets verder door het troebele water tot aan zijn knieën. Even later ene Hans uit Zundert die ook mijn route in omgekeerde richting deed, overkwam hetzelfde. Wat nu ? Links en rechts van het pad was moeras. Een ander pad was er niet. Dus maar de stoute schoenen aan-, in dit geval uitgetrokken, evenals mijn lange broek, en toen met de fiets aan de hand door het water geploeterd ook tot kniehoogte. Mijn fietstassen bleken achteraf echt waterdicht. Het begon ook net te regenen. Even later over de dijk langs een kanaal met aan de andere kant een lange rij typische houten huisjes, allemaal hetzelfde met een groot net aan een lange stok aan de voorkant. Nooit eerder gezien. Waarschijnlijk heeft het iets met de zoutwinning te maken die hier plaatsvindt. Kort erna kwam ik aan de Adriatische zee uit in Lido di Classe, dat een uitgestorven indruk maakte, net als in Lido di Savio en Cervia. Aan het strand stonden de ligbedden in lange rijen al klaar, wachtend op de zon- en zeeaanbidders die nu in ieder geval nergens te bekennen waren. Te vroeg in het seizoen, te kond en te nat. Na de middag kwam de zon tevoorschijn en steeg de temp. alweer rap tot in de 20°. Verder van de zee af kreeg ik weer problemen met mijn routebeschrijving die pertinent niet klopte. Flink wat km's teruggereden om dit te checken. Van arrenmoede maar weer over de drukke weg naar Hotel Adele*** in Rimini, of eigenlijk Bellaria Igea Marina. Het heeft een boulevard net zolang als de naam, maar verder stelt het weinig voor. Helemaal niet sjiek, gewone, nette burgermensen van alle leeftijden die het voorjaar gewoon gezellig aan zee willen doorbrengen, weer of geen weer. Verder niets te melden. Vandaag toch weer 80km gereden met alle ommetjes erbij. Morgen misschien wat minder. Tot slot bedankt voor al jullie leuke reacties. Geeft toch een beetje thuisgevoel.

  • 27 Mei 2015 - 05:19

    Annemieke:

    Hoi Harry,

    Die netten die bij die houten huisjes hangen zijn om te vissen. Men laat ze van bovenuit in het water zakken en trekt ze na verloop van tijd weer op. Ik heb dit ook eens in Frankrijk gezien.
    Maar weer bedankt voor een heel interessant verslag.

    Groetjes,
    Annemieke

  • 27 Mei 2015 - 19:59

    Jose En Leo:

    Hallo Harry,

    Het wordt weer hoog tijd dat we iets van ons laten horen.
    Vandaag ben ik naar Den Bosch gegaan en ik heb kaarsjes opgestoken bij de St.Jan.
    Ik heb toen ook aan jou gedacht, want de laatste loodjes komen eraan.
    Na je reisverslag van vandaag en dat geploeter heeft het kaarsje geholpen!!!

    We genieten nog iedere dag van je reisverslag en hebben het gevoel dat we ook bijna in Rome zitten.

    Harry nog veel fietsplezier van ons

    Leo en José

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Harry

68 jaar, gepensioneerd huisarts met passie voor fietsen, het liefst met de trekkingfiets, maar ook met de tour- of racefiets. 2 jaar geleden naar Santiago de Compostela gefietst, totaal 2700km, vanaf Pamplona samen met Frans Roebroeck. Zie: harrynaarsantiago.waarbenjiji.nu Ik werkte en woon in Reuver. Support door partner Marijke, m'n 4 kinderen en 5 kleinkinderen, overige familieleden, (fiets)vrienden, hockeyvrienden, collega's, assistentes en overige. Fietsmaatje Ger Lenssen, ook uit Reuver, ervaren (trekking)fietser, fietst vanaf Rome met mij mee terug naar Reuver.

Actief sinds 20 April 2015
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 37636

Voorgaande reizen:

04 Mei 2015 - 18 Juli 2015

Op de fiets naar Rome en terug.

Landen bezocht: