za 23 mei - Reisverslag uit Bologna, Italië van Harry Megen - WaarBenJij.nu za 23 mei - Reisverslag uit Bologna, Italië van Harry Megen - WaarBenJij.nu

za 23 mei

Door: Harry van Megen

Blijf op de hoogte en volg Harry

24 Mei 2015 | Italië, Bologna

Weer en landschap hetzelfde als gisteren. De weg grotendeels ook, tot Ferrara. Op weg ernaartoe nog even kennisgemaakt met de Po, een erg brede rivier. In Ferrara zijn het enorme Castello Estense en dito dom gezichtsbepalend. Wegens het slechte weer de stad verder maar vluchtig bekeken. Daarna de weg voortgezet weer met behulp van mijn routebeschrijving. Dat was een stuk rustiger rijden en meer aandacht voor de omgeving. Door kleine dorpjes en het boerenland, hier ook met tarwe en rijstplantjes. Dat kost wel duidelijk meer km's. De afstand Rovigo-Bologna had ik op 80 km geschat, het werden er bijna 120. Ik zit nu midden in Bologna in een wat sjofel "guesthouse" in een mindere buurt. De eigenaar waarschuwde me voor diefstal van m'n fiets. Hij heeft er geen ruimte voor, maar vond toch nog een plek in de hal. Morgen gelegenheid om de stad te bezichtigen en dan maandag naar Ravenna.

  • 24 Mei 2015 - 11:16

    Frans R:

    Harry,
    Leuk, je verhaal over o.a. Padua. Ga ervan uit dat je in de basiliek van San Antonio een kaars hebt opgestoken. Zo niet dan heb je een herkansing in Assisi. Je weet toch dat ik Franciscus Antonius heet ?
    Mijn moeder was zeer gelovig !

    Groetjes, Frans

  • 24 Mei 2015 - 15:34

    Annemiek:

    Dacht dat jij een ongelovige Thomas was.
    Maar na het bezichtigen van zoveel kerken , zal je wel een gelovige Thomas zijn!
    Fiets ze
    En een kus van je schone schoonzus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Harry

68 jaar, gepensioneerd huisarts met passie voor fietsen, het liefst met de trekkingfiets, maar ook met de tour- of racefiets. 2 jaar geleden naar Santiago de Compostela gefietst, totaal 2700km, vanaf Pamplona samen met Frans Roebroeck. Zie: harrynaarsantiago.waarbenjiji.nu Ik werkte en woon in Reuver. Support door partner Marijke, m'n 4 kinderen en 5 kleinkinderen, overige familieleden, (fiets)vrienden, hockeyvrienden, collega's, assistentes en overige. Fietsmaatje Ger Lenssen, ook uit Reuver, ervaren (trekking)fietser, fietst vanaf Rome met mij mee terug naar Reuver.

Actief sinds 20 April 2015
Verslag gelezen: 351
Totaal aantal bezoekers 37612

Voorgaande reizen:

04 Mei 2015 - 18 Juli 2015

Op de fiets naar Rome en terug.

Landen bezocht: