woe 20 mei - Reisverslag uit Verona, Italië van Harry Megen - WaarBenJij.nu woe 20 mei - Reisverslag uit Verona, Italië van Harry Megen - WaarBenJij.nu

woe 20 mei

Door: Harry van Megen

Blijf op de hoogte en volg Harry

22 Mei 2015 | Italië, Verona

Verlate editie. Was zomaar op bed in slaap gevallen en om 01.30u wakker geworden.
Net buiten Rovereto begon het te regenen, geen grote hoeveelheden. 's Middags alweer zonnig. Ook fietspaden kennen omleidingen, waardoor mijn routebeschrijving opeens niet meer klopt. Dit kostte flink wat extra km's en klimwerk. Eenmaal boven einde fietspad, geen aanduiding hoe verder. Uiteindelijk over drukke verkeerswegen, doodlopende straatjes, etc. toch Verona bereikt. Ondanks alles was de route best mooi langs wijngaarden (Valpolicella) en bospaden. In Verona weinig keuze in kameraanbod, met als gevolg kwalitatief mindere kamer tegen relatief hoge prijs. Voortaan ga ik toch maar vooruit boeken via internet. Verona zelf is een buitengewoon mooie stad. Ik was er vroeger wel eens geweest, maar veel te kort. De stad heeft zoveel te bieden op gebied van architectuur, cultuur, winkels, enz. Ik heb me beperkt tot het bekijken van de Piazza Bra met de bekende Arena, de Casa di Giulietta (van Romeo en Julia), de gezellig drukke Piazza Erbe met statige gebouwen rondom, de Dom en de Pietrabrug om daarna, best wel moe, op een straatterras een pizza met flink wat wijn te nemen. Aan het tafeltje naast mij 2 Amerikaanse dames uit Santa Barbara op bustour door Europa, met wie ik aan de praat kwam. Op de terugweg naar het hotel, het was al 10 uur geweest, genoten van al het volk op straat en de sprookjesachtig verlichte arena, waaruit luide muziek en enthousiast gejuich opklonk. Bij navraag was er een optreden van een bekende Italiaanse popgroep, Placibo, aan de gang.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Harry

68 jaar, gepensioneerd huisarts met passie voor fietsen, het liefst met de trekkingfiets, maar ook met de tour- of racefiets. 2 jaar geleden naar Santiago de Compostela gefietst, totaal 2700km, vanaf Pamplona samen met Frans Roebroeck. Zie: harrynaarsantiago.waarbenjiji.nu Ik werkte en woon in Reuver. Support door partner Marijke, m'n 4 kinderen en 5 kleinkinderen, overige familieleden, (fiets)vrienden, hockeyvrienden, collega's, assistentes en overige. Fietsmaatje Ger Lenssen, ook uit Reuver, ervaren (trekking)fietser, fietst vanaf Rome met mij mee terug naar Reuver.

Actief sinds 20 April 2015
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 37616

Voorgaande reizen:

04 Mei 2015 - 18 Juli 2015

Op de fiets naar Rome en terug.

Landen bezocht: