ma 18 mei - Reisverslag uit Nals, Italië van Harry Megen - WaarBenJij.nu ma 18 mei - Reisverslag uit Nals, Italië van Harry Megen - WaarBenJij.nu

ma 18 mei

Door: Harry van Megen

Blijf op de hoogte en volg Harry

18 Mei 2015 | Italië, Nals

Vandaag bijna niks opgeschoten, maar 20 km. Vol goede moed uit Merano op weg naar Trento. Weer verder tussen de tientallen km's lange appelboomgaarden. Zoveel appels krijgen die Italianen nooit alleen op. Nauwelijks 10 km gereden tot voorbij Lana, trapte m'n fiets door. Bleek de ketting kapot. Geprobeerd het zelf te repareren, wat niet lukte. Door vriendelijke locals naar dichtstbijzijnde fietsenmaker in Lana verwezen. 3km teruggelopen. Inmiddels bijna 12.30u, siesta van 12-15.00u. Briefje op de deur: wij doen alleen reparaties voor eigen klanten. Door naar Verkehrsamt, nog 'n km verder. Tot half 3 gewacht op terrasje met koffie+broodje. Toen naar fietsenmaker die VVV-dame had aangewezen. Om 4 uur was het gefixt. Na proefritje en betaling van 25 € kon ik verder met een nieuwe ketting. Het was broeierig warm en zag eruit alsof het zou gaan onweren. Daarom 10 km verderop tussen de appels in Nals/Nalles gestopt. De mevrouw van het hotel garni vertelde dat hier de Golden Delicious geteeld wordt. Dus goede kans dat de appels bij AH of de Plus hier uit Zuid-Tirol komen. Daar is natuurlijk niks mis mee, maar ik ben blij dat ik morgen weer verder kan naar Trento of iets verder. We zullen zien.

• 18 Mei 2015 - 20:46

Ger En Thea Lenssen:

Beste Harry,

Tsjonge Harry dat is nog eens pech hebben. Maar gelukkig is weer alles gerepareerd en kun je morgen weer op weg naar Trento. Ja, je stalen ros moet je in eren houden. Och een stukje lopen doet ook goed, of niet soms. Mooi om je belevenissen met ons te delen. We kijken er iedere dag naar uit. Heel veel fietsplezier verder op je tocht naar Rome en hopelijk zonder panne. Zelf krijg ik er ook heel veel zin in, maar het duurt nog een maandje.

• 18 Mei 2015 - 20:48

Leo Rijk:

Harry,

Lees jouw reisverslagen met veel interesse en geniet van de schrijfstijl.Tip: geef een boek uit over jouw ervaringen.Mooi klus tijdens de lange winteravonden onder genot van een pilsje of glas wijn.
    Beter malheur aan de fiets dan aan je corpus .Altijd positief blijven.
    Hoop dat je door deze tegenvaller niet met je schema in de problemen komt,
    Groet,ook van Hanna,

Leo

• 18 Mei 2015 - 20:53

Frans R:

Harry,

Is dit je eerste panne op al die reizen ? Het moest er ooit een keer van komen. Maar goed je rijdt weer. Morgen weer verder met wat Golden Delicious in je tas.

Arrivederci, Frans

• 18 Mei 2015 - 22:04

Annemieke:

Een rustig dagje tussendoor moet ook kunnen!

• 19 Mei 2015 - 08:44

Gerard:

Beste Harrie,
    Wellicht dat je een golden chain had kunnen vragen voor je fiets, dan kun voorlopig zeker vooruit tussen al dat goud van die appeltjes. Met veel plezier nemen we je verhaaltjes tot ons bij de koffie. Ciao.

• 19 Mei 2015 - 22:43

Daniel Roth:

bonjour Harry
    Nous revenons aujourd'hui de cure dans les Pyrénnées où nous étions depuis 3 semaines.
    Nous avons pu suivre étape par étape ton parcours et tout se passe bien .
    Nous te souhaitons les meilleures conditions climatiques ,beaucoup de courage et une bonne condition physique pour la poursuite de ton périple.
    Daniel et roberte

Tags: kettingpech

Harry

68 jaar, gepensioneerd huisarts met passie voor fietsen, het liefst met de trekkingfiets, maar ook met de tour- of racefiets. 2 jaar geleden naar Santiago de Compostela gefietst, totaal 2700km, vanaf Pamplona samen met Frans Roebroeck. Zie: harrynaarsantiago.waarbenjiji.nu Ik werkte en woon in Reuver. Support door partner Marijke, m'n 4 kinderen en 5 kleinkinderen, overige familieleden, (fiets)vrienden, hockeyvrienden, collega's, assistentes en overige. Fietsmaatje Ger Lenssen, ook uit Reuver, ervaren (trekking)fietser, fietst vanaf Rome met mij mee terug naar Reuver.

Actief sinds 20 April 2015