woe 13 mei - Reisverslag uit Bludenz, Oostenrijk van Harry Megen - WaarBenJij.nu woe 13 mei - Reisverslag uit Bludenz, Oostenrijk van Harry Megen - WaarBenJij.nu

woe 13 mei

Door: Harry van Megen

Blijf op de hoogte en volg Harry

13 Mei 2015 | Oostenrijk, Bludenz

Ik geniet van het onweer boven de Alpen terwijl ik dit schrijf. Het gerommel en de lichtflitsen boven in de bergen vind ik best fascinerend. Het is me gelukt vandaag tot Bludenz aan de voet van de Oostenrijkse Alpen te komen. Vanmorgen uit Langenargen, dat stikt van de luxe en minder luxe boten, weggereden. Al rijdend, dicht langs de Bodensee, genoten van de panoramische vergezichten met steeds de besneeuwde Alpen die opdoemen op de achtergrond. Vooral Lindau, uitstekend in de Bodensee op een schiereiland, is al op afstand een plaatje om te zien. Maar ook in het stadje is veel moois te zien aan gebouwen. Ondanks dat er veel mensen op de been zijn, hangt er toch een sfeer van rust en voldaanheid. Eigenlijk een plek om langer te blijven. Maar er wacht mij nog zoveel meer aan mooie ervaringen. Als ik niet tegen mijn zin hoef om te rijden, geniet ik van ieder moment. Op weg naar Bregenz passeer ik de Oostenrijkse grens. Omdat het weer begint om te slaan, rijd ik maar door zonder de stad verder te bekijken. Even later ontmoet ik weer de Rijn die hier uitstroomt in de Bodensee en de grens vormt tussen Oostenrijk en Zwitserland. Hier stroomt hij kaarsrecht, ik vermoed dat hij gekanaliseerd is. Maar ook hier geen scheepvaart, vanwege de snelle stroming denk ik. Achter Meiningen volg ik de Ill, die hier uitstroomt in de Rijn. Ook Feldkirch, dat toeristisch, maar wel de moeite waard oogt, moest ik in dit geval rechts laten liggen wegens opkomend onweer. Gelukkig waren het maar kleine buitjes. Korte tijd later klaarde het alweer op. Intussen werd de natuur steeds ruiger met van alle kanten wild stromende rivieren die elkaar met groot geweld verdringen om als eerste beneden te komen. Hier is geen mensenhand tegen opgewassen. Laat ze maar hun gang gaan, dat is het mooiste.
Blij dat ik nu droog zit in Bludenz. Morgen maar zien of het verantwoord is over de Arlbergpas te gaan. Het moet geen echte Hemelvaart worden.

  • 13 Mei 2015 - 23:03

    Ton En Marlies:

    Harry je schept weer prachtige beelden in je reisverslag, we kunnen het bijna voor ons zien.
    We bidden natuurlijk dat morgen je hemelvaart aan je voorbij gaat en je ons op onze aardkloot nog lang mag plezieren. Succes

  • 14 Mei 2015 - 07:15

    Wilmy:

    Wat een tempo Harry, neem je tijd, Rome loopt niet weg......
    Geniet ervan, al die mooie ervaringen.
    En....die Hemelvaart, daar zou ik inderdaad maar even mee wachten.
    Succes.

  • 14 Mei 2015 - 08:49

    Gerda:

    Dat schiet al aardig op Harrie! Nu komt het "echte" werk....de alpen. Ik ken de weg naar de Arlbergpas en de pas zelf redelijk goed goed ivm de vele vakanties die we hier vroeger doorbrachten. Er is niet voor niks een tunnel aangelegd....! Maar wel schitterend mooi. Geniet van de bergen en al het andere en doe voorzichtig!
    Heel veel plezier en laat inderdaad de Hemelvaart aan je voorbij gaan!
    Groetjes Gerda

  • 14 Mei 2015 - 22:12

    Erwan:

    Hoi Harry,
    Tijdens mijn reis in Asia vind ik het prachtig je reisverslag te lezen: een koel Alpenbriesje in de tropische hitte van Singapore...! Nu komen de bergetappes voor jou! Heb je je bolletjestrui bij ?
    Ik wens je veel succes in Vorarlberg nog, en straks in Tyrol. Je zal ongetwijfeld mooi foto's maken.
    Tot een paar weken... op het Sint-Pieters plein!
    Groetjes, Erwan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Harry

68 jaar, gepensioneerd huisarts met passie voor fietsen, het liefst met de trekkingfiets, maar ook met de tour- of racefiets. 2 jaar geleden naar Santiago de Compostela gefietst, totaal 2700km, vanaf Pamplona samen met Frans Roebroeck. Zie: harrynaarsantiago.waarbenjiji.nu Ik werkte en woon in Reuver. Support door partner Marijke, m'n 4 kinderen en 5 kleinkinderen, overige familieleden, (fiets)vrienden, hockeyvrienden, collega's, assistentes en overige. Fietsmaatje Ger Lenssen, ook uit Reuver, ervaren (trekking)fietser, fietst vanaf Rome met mij mee terug naar Reuver.

Actief sinds 20 April 2015
Verslag gelezen: 383
Totaal aantal bezoekers 37619

Voorgaande reizen:

04 Mei 2015 - 18 Juli 2015

Op de fiets naar Rome en terug.

Landen bezocht: