za 9 mei - Reisverslag uit Pforzheim, Duitsland van Harry Megen - WaarBenJij.nu za 9 mei - Reisverslag uit Pforzheim, Duitsland van Harry Megen - WaarBenJij.nu

za 9 mei

Door: Harry van Megen

Blijf op de hoogte en volg Harry

12 Mei 2015 | Duitsland, Pforzheim

Deze dag ontbreekt nog, omdat die -god weet waarom- niet is opgeslagen, maar wel door mij was geschreven. Alsof je weer voor niks een stuk bent omgereden. Dus: de eigenaar van het hotel met de sleutelautomaat kreeg ik 's morgens bij het ontbijt voor het eerst te zien. Wat een rotkop: samengeknepen oogjes en een sadistisch lachje. Als je de wind vandaag tegen hebt, heb je wel een probleem, haha.
's Morgens bewolkt. Het ging eerst nog door akkerland en bos. In Bruchsal door de mooie versaillesachtige tuinen van het Barockschloß gefietst. Daarna weer meer zon en verder naar Bretten over fantastisch mooie bospaden, af en toe een wandelaar of fietser tegenkomend. Hierna begon het betere klimwerk, km's lang. Even voor Pforzheim, mijn einddoel vandaag, was een wegwijzer een kwartslag gedraaid. Hierdoor ben ik enkel km's in de verkeerde richting steil afgedaald. Toen ik merkte in het verkeerde dorp te zijn aanbeland, moest ik hetzelfde stuk weer bergop terugfietsen om daar het euvel van de verdraaide paal te ontdekken. Gelukkig had ik mijn slaapplaats in Pforzheim, een grote, drukke stad, al besproken. Het was een nogal groezelig hotelletje in een drukke winkelstraat met een Koerd als baas. Hij maakte mij even duidelijk dat hij wel uit Turkije afkomstig is, maar zeker geen Turk is. Tis dat je 't maar weet. Maar verder wel vriendelijke lui.

  • 12 Mei 2015 - 22:17

    Patrick Albert:

    Dag Harry,

    Bijzonder fraaie reisverslagen wederom!
    Een soort Reuverse Geert Mak...
    Mijn emailadres is veranderd: patrickalbert@ziggo.nl
    Groeten ook namens de rest,

    Patrick

  • 13 Mei 2015 - 18:58

    Gerard:

    Hoe zit het met je zitvl...eigenlijk, Harry? Zo onderhand moet er wel een aardig laagje eelt tevoorschijn komen? De engelbewaarder is besteld voor je.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Harry

68 jaar, gepensioneerd huisarts met passie voor fietsen, het liefst met de trekkingfiets, maar ook met de tour- of racefiets. 2 jaar geleden naar Santiago de Compostela gefietst, totaal 2700km, vanaf Pamplona samen met Frans Roebroeck. Zie: harrynaarsantiago.waarbenjiji.nu Ik werkte en woon in Reuver. Support door partner Marijke, m'n 4 kinderen en 5 kleinkinderen, overige familieleden, (fiets)vrienden, hockeyvrienden, collega's, assistentes en overige. Fietsmaatje Ger Lenssen, ook uit Reuver, ervaren (trekking)fietser, fietst vanaf Rome met mij mee terug naar Reuver.

Actief sinds 20 April 2015
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 37622

Voorgaande reizen:

04 Mei 2015 - 18 Juli 2015

Op de fiets naar Rome en terug.

Landen bezocht: