zo 10 mei - Reisverslag uit Bebenhausen, Duitsland van Harry Megen - WaarBenJij.nu zo 10 mei - Reisverslag uit Bebenhausen, Duitsland van Harry Megen - WaarBenJij.nu

zo 10 mei

Door: Harry van Megen

Blijf op de hoogte en volg Harry

11 Mei 2015 | Duitsland, Bebenhausen

Pforzheim ligt in een diep gat, zodat ik de dag begon met een eindeloze steile klim van 10km. Verder prachtige dag vandaag. Meer dan 25°C, prachtige natuur met veel bossen, maar ook wel zwaar: veel heuvels met lange steile klimmen. Aanzienlijk meer fietsers en wandelaars vandaag, waarschijnlijk t.g.v. het weekend en het goede weer. Op sommige trajecten was de route rijk voorzien van kunstwerken. Ook deze dag weer veel extra km's gemaakt, omdat mijn routebeschrijving niet altijd duidelijk is. Als je hele stukken voor niets bergop bent gereden, wordt de schrijver van mijn reisgids met 3 letterige woorden verwenst. Al met al bijna 100 km gereden, zwaar, maar ook erg mooi door de Germaanse wouden. Af en toe griezelig gevaarlijk bij steile afdalingen over bospaden met los grind en scherpe bochten. Maar ik heb gelukkig een beschermengel bij me. Gasthof Sonne in Bebenhausen, 6km vóór Tübingen, heeft mij weer helemaal opgekalefaterd.

• 12 Mei 2015 - 08:56

Leinie En Gerard:

Heel knap om in dat heuvelachtig gebied toch nog zoveel km te fietsen. We kennen de omgeving goed, maar dan per auto. Bij eerstvolgende gelegenheid steken we een extra kaars voor de begeleidende engel op.

• 12 Mei 2015 - 11:05

Rosal :

Hoi Harry,
    Goed dat je beschermengeltje er ook bij is, zorg goed voor haar

• 12 Mei 2015 - 12:24

Tini En Leo Sittard:

Harry !!

Kijken dagelijks,en vol bewondering, uit naar je reisverslag.
    Kunnen ons voorstellen dat aan het einde van een dag je hoofd vol is van alles dat je die dag gezien en beleefd hebt, maar je benen ver leeg zijn.
    Wij duimen voor je dat je van pech verschoond blijft, en wensen je een voorspoedige
    voortzetting van je fietsreis.
    Horen op 1 augustus, op de verjaardagviering van Tini, wel over reisdetails die je nu
    niet op "papier " zet.
    Groetjes uit Sittard,
    Tini en Leo.

• 12 Mei 2015 - 12:37

Kees:

Knap Harry al dat gefiets. Wij hebben je gemist bij het hockeyweekend. Ik miste af en toe een droge opmerking van jou. Ook voel ik een klein beetje jou afzien. Ook wij reden met elkaar mis en moesten in plaats van de geplande 41 km, 50 rijden. Voor sommigen was dat al afzien. Veel rijplezier verder en bljif heel

• 12 Mei 2015 - 21:57

Leonie En Louis:

Jaja Harry, hoe verder naar t zuiden hoe aparter de mensen worden ! Op naar de " maffia ", zitten ook leuke mensen tussen. Het is een genot om de verslagen te lezen, hoeven voorlopig naar de bieb! Let goed op de bordjes onderweg. Veel fietsplezier.
    Salute, Leonie en Louis

Harry

68 jaar, gepensioneerd huisarts met passie voor fietsen, het liefst met de trekkingfiets, maar ook met de tour- of racefiets. 2 jaar geleden naar Santiago de Compostela gefietst, totaal 2700km, vanaf Pamplona samen met Frans Roebroeck. Zie: harrynaarsantiago.waarbenjiji.nu Ik werkte en woon in Reuver. Support door partner Marijke, m'n 4 kinderen en 5 kleinkinderen, overige familieleden, (fiets)vrienden, hockeyvrienden, collega's, assistentes en overige. Fietsmaatje Ger Lenssen, ook uit Reuver, ervaren (trekking)fietser, fietst vanaf Rome met mij mee terug naar Reuver.

Actief sinds 20 April 2015