vrij 8 mei - Reisverslag uit Neulußheim, Duitsland van Harry Megen - WaarBenJij.nu vrij 8 mei - Reisverslag uit Neulußheim, Duitsland van Harry Megen - WaarBenJij.nu

vrij 8 mei

Door: Harry van Megen

Blijf op de hoogte en volg Harry

09 Mei 2015 | Duitsland, Neulußheim

Goddelijk weertje: volop zon, 26 °C, windje in de rug. Wat wil je nog meer? Vandaag rustig aan gedaan: maar 94km volgemaakt. Wel veel gezien in Worms en Speyer. Ik mis praatjesmaker Ger toch wel erg. Hij vraagt iedereen de weg, ook al weet hij 'm. Alleen maar voor het contact. Ook als hij iets ziet waarvan hij niet zeker weet wat 't is. Darf ich Sie etwas fragen? Zo sprak Ger de 2e dag bij Werthoven een voorbijganger aan. Nein, das ist kein sterrenwacht, maar een militair object om signalen op te vangen en te analyseren. Deze Duitser van rond de 70 vertelde ons wanneer Limburg bij Nederland is gevoegd. In 1813 op het Congres van Wenen. Geschiedenis was zijn hobby. Ger, tot 15 juni in Rome.
Een groet aan alle hockeyvrienden die vandaag in Otterloo op de Veluwe hun jaarlijks kampeerweekend zijn begonnen. Moet ik helaas missen. Altijd erg gezellig met een flink Bourgondisch accent.
Ik dwaal af. Dus vanmorgen vertrokken uit Guntersblum. Eerst nog heuvels met veel wijngaarden (zie foto). Na Worms weer even de Rijn in zicht gekregen en daarna vooral door bossen, langs moerassen, op en naast dijken gereden.
In Worms was vooral de dom en de oudste Europese Joodse begraafplaats (oudste graf uit 1076) de moeite waard. Om budgettaire redenen bij Mc Drek gegeten. Blijft toch een smerige bedoening zonder bestek.
Speyer vind ik als stad in zijn geheel fraaier dan Worms, ook met een prachtige Romaanse, sober geornamenteerde dom. Maar Speyer heeft daarbij de brede Maximilianstrasze met veel winkels en diverse monumentale gebouwen.
Van Speyer door naar hotel Adler in Neuluszheim, waar ik de kamersleutel met een code uit een automaat moest vissen wegens afwezigheid van personeel!? Er is mij morgen wel ontbijt beloofd.

  • 09 Mei 2015 - 05:27

    Astrid:

    Buongiorno Harry,

    Wat is het genieten van jouw reisverslag.

    Ik zit nu aan mijn ontbijt en mag hopen dat jij straks ook een frühstück voor je neus geschoteld krijgt, waar je Sie tegen zegt.

    Tot de volgende keer.

    Alla prossima volta,

    Astrid.


  • 09 Mei 2015 - 09:56

    Ger Lenssen:

    Hallo Harry,
    Ja ik anders ook wel, het wordt tijd dat onze gezamenlijke aria's en duetten weer over de weidse velden galmen.
    Het is immers ...zo mooi... zo mooi..wonderschoon..
    Hartelijke groet van je fietsmaat Ger en Vera

  • 09 Mei 2015 - 10:22

    Leinie En Gerard:

    We genieten van je vertelstijl, Harrie. Virtueel is het daarbij makkelijker om je te volgen. Ga zo door rot in Rome en verder. Groet uit Beesel. Leinie en Gerard.

  • 09 Mei 2015 - 14:47

    Cien:

    Enne.. Wat is dat pap? Uit jezelf naar de Mc Drek gegaan. Wie had dat gedacht? Ik zie het nu al voor mij, dat je daar weer bestek hebt gevraagd haha.

  • 09 Mei 2015 - 21:04

    Jack Schattorie :

    hoi Harrie,

    Mooi dat het allemaal meezit, maar dat je nu zonder Ger moet zingen zal inderdaad wat minder zijn. Een kniesoor die daar op let.
    Trouwens die vette hap bij Mcdrek fiets je er zo vanaf.
    Ciel en ik zijn van morgen vertrokken voor een vakantie naar Oostenrijk en Slovenië en zijn NU al op de plaats van bestemming.
    Veel fietsplezier wensen je Jack en Ciel

    PS Volgens mij heeft Gerard zich vertypt.?

  • 10 Mei 2015 - 22:51

    Gerard:

    Typ foutje! rot = tot.
    Voutje bedank.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Harry

68 jaar, gepensioneerd huisarts met passie voor fietsen, het liefst met de trekkingfiets, maar ook met de tour- of racefiets. 2 jaar geleden naar Santiago de Compostela gefietst, totaal 2700km, vanaf Pamplona samen met Frans Roebroeck. Zie: harrynaarsantiago.waarbenjiji.nu Ik werkte en woon in Reuver. Support door partner Marijke, m'n 4 kinderen en 5 kleinkinderen, overige familieleden, (fiets)vrienden, hockeyvrienden, collega's, assistentes en overige. Fietsmaatje Ger Lenssen, ook uit Reuver, ervaren (trekking)fietser, fietst vanaf Rome met mij mee terug naar Reuver.

Actief sinds 20 April 2015
Verslag gelezen: 491
Totaal aantal bezoekers 37633

Voorgaande reizen:

04 Mei 2015 - 18 Juli 2015

Op de fiets naar Rome en terug.

Landen bezocht: