di 5 mei - Reisverslag uit Remagen, Duitsland van Harry Megen - WaarBenJij.nu di 5 mei - Reisverslag uit Remagen, Duitsland van Harry Megen - WaarBenJij.nu

di 5 mei

Door: Harry van Megen

Blijf op de hoogte en volg Harry

06 Mei 2015 | Duitsland, Remagen

Ondanks de slechte weersverwachting en de donkere regenwolken vandaag, hebben we geen regenpak nodig gehad. We hadden wel een stormachtige tegenwind. Ik ben zelfs een keer van de weg in een akker geblazen. Ook hebben we onze fietsen over een omgewaaide boom moeten tillen. Verder was het een tamelijk vlakke etappe met enkele klimmetjes (eentje van 11%). Weinig echte bezienswaardigheden vandaag. Veel felgele koolzaadvelden.
Ger is een krachtpatser op de fiets, van het type Ulrich met een groot verzet. Zelf ben ik meer het type Armstrong met een kleiner verzet en meer pedaalslagen. Maar dan zonder doping, puur op eigen testosteron.
Tot onze verbazing eindigden we in Remagen weer in dezelfde Gasthof als Hans en Thérèse uit Lisse. Gezellig samen bier gedronken en 's avonds met z'n 4tjes in een restaurant in Remagen gegeten. Smaakte goed na 94 km zwoegen op de fiets.

Harry

68 jaar, gepensioneerd huisarts met passie voor fietsen, het liefst met de trekkingfiets, maar ook met de tour- of racefiets. 2 jaar geleden naar Santiago de Compostela gefietst, totaal 2700km, vanaf Pamplona samen met Frans Roebroeck. Zie: harrynaarsantiago.waarbenjiji.nu Ik werkte en woon in Reuver. Support door partner Marijke, m'n 4 kinderen en 5 kleinkinderen, overige familieleden, (fiets)vrienden, hockeyvrienden, collega's, assistentes en overige. Fietsmaatje Ger Lenssen, ook uit Reuver, ervaren (trekking)fietser, fietst vanaf Rome met mij mee terug naar Reuver.

Actief sinds 20 April 2015